Konflikträdd
Jag!
Jag är exakt likadan! Jag har alltid varit konflikträdd vad jag kan minnas. Jag tycker att det är sjukt obehagligt att ta tag i en konflikt och tiger alltid eller utsätter mig själv för mer arbete och stress för att undvika konflikter, vilket börjar bli helt ohållbart.
Jag har inga direkta tips att ge förstås, men vill bara säga att du inte är ensam.
jag har nog också svårast att ta upp saker med min sambo som jag ändå varit tillsammans med i 15 år. Vi är nog lite lika han och jag, tiger hellre än grälar och båda är ganska känsliga för kritik. Ibland bråkar vi, men det är sällan, och varje gång så känns det ju rätt bra efteråt, men ändå är det så förbannat svårt att ta upp saker till diskussion.
Jag tror att mitt problem är att jag är för snäll och att det känns som att om jag tar upp något till diskussion så är jag bättre än den andra på nåt sätt. Och vem är jag att klaga på andra. Tänk om de blir ledsna, eller känner sig mindre värda? Och jag är orsaken till det? Sådär håller jag på och tänker. Och så är jag tyst istället.