• C38

Frugan är tråkig i sängen

sextiotalist skrev 2014-12-03 15:53:21 följande:

Oj, det är nog en väldigt vanlig fråga som man har sett i olika forum

I början älskade vi varje dag och nu är det en gång i veckan vad är det för fel

Det finns en vetenskaplig förklaring till detta

Under förälskelsefasen så är det mer hormoner i farten än vad det är annars, så allt är maxat, även sexlivet. Nu orkar jag inte googla på det. Men jag har läst otaliga artiklar om hur man fungerar och även att sexlivet är mer intensivt och mer utforskande än annars.

Jag reagerar mest på dessa pekpinnar som säger att "vi kvinnor ställer bara upp för vågar inget annat eller vi är inte säkra på relationen med killen ". Och sedan klassikern " om du bara visste hur vanligt det är bland kvinnor. ..."

Varför skiljer du på manligt och kvinnligt? Vi är väl individer. Tycker det är tragiskt att tjejer alltid målats ut som de sexuellt oerfarna och männen de säkra.
  • C38
    sextiotalist skrev 2014-12-03 14:01:09 följande:
    Men det klassiska är att kvinnan får mindre sexlust och mer "tråkig" i sängen, männen slutar uppvakta och blir latare (med massor av undantag givetvis) och den andra står där och undrar vad hände och mitt svar är, en helt vanligt utveckling.
    Jag tror du lägger mycket av dina och dina väninnors erfarenheter och sätter likhetstecken till verkligheten. Jag tror det är helt individuellt och inte det klassiska att kvinnan får mindre sexlust. VI uppfattar det så eftersom det är fortfarande tabu att säga att gubben är tråkig i sänghalmen.

Jag skulle säga att det är lika många kvinnor som män som har hög sexlust. Det är lika många män som kvinnor som har sjunkande sexlust eller tråkig i sängen.

Det finns män som hatar att byta ställningar lika vanligt som det finns kvinnor att vilja byta ställningar för att hon ska komma osv.

Du skriver att man får accepterar att sexlivet blir förändrat och går inte jämföra med de första åren. Det känns att du automatiskt menar att det leder till att det blir sämre? För de flesta blir det väl till det bättre ju mer man lär känna varandra. De är som du försöker beskriva något som börjar likna husfridsknull och då är det annat i relationen än sex som orsaken ligger.  

Det är bara min reflektion..  
  • C38
    sextiotalist skrev 2014-12-04 07:56:07 följande:

Nej, det är ju faktiskt något som tas upp när man  pratar om förälskelsen och kärlek, många gånger, där man studerar vad som händer med kroppen vid en förälskelse (en fas som kan pågå upp till 18 månader)

En läkare kallade tom UVI för en bieffekt av förälskelse, just för att sexfrekvensen är så hög att en del kvinnor får UVI

Du kan ha rätt angående UVI att det ökar risken vid mer sex men jag reagerade mest på att kvaliteten skulle gå ner också. Att främst kvinnor, som du skrev tidigare, skulle ändra sig och bli "tråkigare" eftersom de tidigare bara ställde upp för att inte göra mannen besviken. Men att nu när tilliten finns vågar säga -"Du det där jag gjorde i början är inget jag längtar efter att göra mer och i ärlighetens namn aldrig tyckt om". Om det är så, så har kan jag inte förstå varför män inte i så fall säger samma. Svaret skulle då vara att vi är så säkra på vad vi tycker om och visar enbart det redan från dag 1. Jag tror fortfarande att det är individuellt och är lika vanligt både bland kvinnor som män.

Ha en bra dag.
  • C38
    Anonym (kvinnans...list!?) skrev 2014-12-04 09:25:38 följande:
    Kan ju vara så att kvinnan i fråga endast kan komma/få orgasm av att rida exempelvis...och mannen (här TS) inte kan eller får möjlighet att ens försöka tillfredsställa henne på annat vis!?...men visst är det så att det mesta här i livet går lite upp och ner och inte minst lusten till sex och intimitet då jag anser att mycket annat runt omkring tenderar att påverka och ta bort lusten till just sex och intimitet. Lyhördhet är bra, men nästan förkastligt utan verbal kommunikation beroende på situation och relation. Kärlek är inte alltid en nödvändig ingrediens, men i fasta längre relationer definitivt en väldigt stark kraft som kan och oftast är en bra förutsättning till ett fruktsammare sexliv tillsammans. Mkt vatten hinner rinna under broarna i en längre relation...gäller att hålla sig flytande ibland och även fylla på så det inte torkar ut. 

Vad gör man när man kommunicerar och kommunicerar men det inte hjälper? Inte heller vill partnern ta hjälp av rådgivning. När jag tillslut känner mig som i en tvångströja eftersom vi inte kan ha en seriös diskussion kring vårt sexliv. Vad fan gör man då. Känns som jag sitter fast med barn, hus och håller på att bli bitter innan jag ens är 40. 

Svar på tråden Frugan är tråkig i sängen