• smultronoga

behandlingstart på Linne i början på jan 2015

Precis som rubriken säger så startar vi vår behandling i början på jan och förhoppningsvis ägg utplock v 5 2015 på Linne. Någon annan som är pg då. Spelar ingen roll vart ni går utan bara att man följs åt under tiden. Kan vara skönt att ibland få prata ur sig.

• Svar på tråden behandlingstart på Linne i början på jan 2015
  • Stella was a diver

Tack Helendi, nä jag mår bättre idag lite molvärk bara. Jag känner igen det där med konstigt humör, har haft ett ganska ok humör hittills men nu märker jag att det börjar bli  lite knasigt i huvudet Glad Höll på att bryta ihop när en plastpåse inte låg kvar där jag lade den utan ramlade ner från en bänk och för att maken skurit grönsaker "fel", haha. Skulle inte ens ha tänkt på det i vanliga fall.

Jag ska ta min spruta 22.00 ikväll. Känns lite pirrigt faktiskt även om jag inte tror att det kommer att lyckas, men hoppas gör man ju ändå!

• happyhappy

Go kväll!

Det gick bra idag! En hel drös med äggblåsor, men alla va inte stora nog. Ska ta sista menopuren ikväll.

Blir plock på onsdag. Så hamnar en dag efter er!

Ska ägglossa med spray istället för spruta, och det imorgon kväll. Nu är jag taggad på plock!

Ska verkligen bli skönt med en sprutpaus nu ;)

• Stella was a diver

Vad skönt happyhappy att det blir äggplock!

Jag är också supertrött på sprutor, har blivit sjåpigare för varje kväll, sista kvällarna fick maken sticka mig medan jag blundade och så tryckte jag in Menopur jättelångsamt för att det inte skulle svida, tog typ en halvtimme på slutet =) Men nålen på Ovitrielle var mycket mindre och den var i penna, så den gick den bra att ta tyckte jag! 

Jag sov dåligt i natt, vaknade av att äggstocken gjorde ont. Men det är det värt om detta lyckas! Hur mår du efter Ovitriellen, Helendi?

• Helendi

Oj då Stella, inte roligt att ha ont. Antagligen pga många blåsor, eller hur? 

Jag ömmar lite men inte så värst mycket efter Ovitrellen. Har som jag sagt tidigare inte så stora förhoppningar att det ska gå bra den här gången eftersom de ändrat min dos uppåt och nedåt. Känns som om min kropp inte vill samarbeta Obestämd

Man kan ju alltid hoppas på att bli glatt överraskad imorgon.

Lycka till imorgon!

Och happyhappy - vad roligt ändå att det blev ÄP för dig ändå. Vet ni om det blir återsättning eller totalfrys?

Amanda 2011.11.04
  • happyhappy

Nu har jag sprayat för ägglossning, huga vad illa den smakade!

Vet inte ännu om det blir totalfrys, vi ska invänta ev överstimuleringssymtom. Så vi får se. Planen är ju 5dagaraodling om något befruktas så då hinner dom väl avgöra hur det ska bli.

Så spännande för er imorgon! All lycka till inför plocket, kommer gå finfint!

• Stella was a diver

Det har gått bra för mig. Det blev nio ägg, inte konstigt att min stackars äggstock gjorde ont Glad. Nu har ju mitt problem varit att tidigare ägg varit dåliga, så jag får veta först i morgon om äggen är ok denna gång. Nu är det bara att hålla tummarna. 

Faktum är att jag har mindre ont nu efter äggplocket än innan, äter iofs alvedon nu. Har ni också fått instruktioner om att ni ska ta Bisolvon innan insättningen? Jag har börjat ta mina tabletter nu efter plocket. 

Happyhappy, tråkigt att ägglossningssprayen smakade illa, men du slapp ju en till spruta i alla fall! Lycka till i morgon!

• Helendi

Så bra det gick för dig Stella. Kan förstå att det var trångt med alla ägg.

7 ägg fick de ut idag hos mig, får se vilken kvalité de sen har Cool. Har fått återföring på torsdag eftermiddag, så jag håller tummarna för oss båda ( och även du happyhappy Solig). Om det blir återsättning på torsdag kommer jag att testa på min födelsedag då det gått 14 dagar även fast deras officiella testdag är 18 dagar. Har vanligtvis en lutealfas på 12 dagar så om mensen inte kommit efter det så kollar jag. Om jag får plus så får jag åtminstone ta mig ett glas vin på min födelsedag. 

Och jo, vi fick info om Bisolvon vi också så jag har tagit dem idag och ska ta dem fram till insättning. 

Slogs av tanken när vi var där uppe att vilken business det är, såg massor med par som skulle in och plockas eller var på väg därifrån från plock. Undrar just hur många de hinner med på en dag? Såg åtminstone 7-8 par bara på tiden vi var där uppe.  

Amanda 2011.11.04
  • Helendi

Så klart menar jag att om jag INTE får plus så ska jag unna mig ett glas vin Foten i munnen

Amanda 2011.11.04
  • Stella was a diver

Om det blir någon återföring för mig så ska jag också dit på torsdag eftermiddag! Tror det var 14.15.

Ja, det är många par man ser där. Och nu bygger de ju ut också, men så är de väl en av de populäraste klinikerna, nära Stockholm och ganska billiga. Det kanske är lite knasigt, men jag tänker mest på hur pigga och fräscha alla i väntrummet ser ut, det känns så konstigt att alla de där människorna som ser så friska ut har fertilitetsproblem! Men sånt ser man ju inte på utsidan såklart... Skrattande

Jag måste diskutera det här med provdag 18 dagar efter insättning med dem (om det blir aktuellt). Jag har inte haft mens på flera år pga endometriosen, och jag vill inte genomlida en obehandlad mens igen om jag kan slippa. Varje mens är ju en risk för förvärring av sjukdomen och väldigt smärtsam. Jag brukade ha en lutealfas på 14 dagar, vilket innebär att jag kommer att hinna blöda i 4 dagar innan jag ska testa, vilket inte känns bra alls för mig. Får se vad de säger. Kommer nog att tjuvtesta tidigare ändå om jag känner mig själv  Cool.

Svar på tråden behandlingstart på Linne i början på jan 2015