• smultronoga

behandlingstart på Linne i början på jan 2015

Precis som rubriken säger så startar vi vår behandling i början på jan och förhoppningsvis ägg utplock v 5 2015 på Linne. Någon annan som är pg då. Spelar ingen roll vart ni går utan bara att man följs åt under tiden. Kan vara skönt att ibland få prata ur sig.

• Svar på tråden behandlingstart på Linne i början på jan 2015
  • Stella was a diver

Ja precis, testdag 18 dagar efter äggplocket om jag förstod rätt, dvs 14 februari för mig. Jag har inget tålamod alls så jag tänker testa första gången redan nu på fredag. Sen är planen att fortsätta testa varannan dag så länge ingen mens kommer. 

Jag kollade statistik för att avgöra när jag ska börja tjuv-testa, och det är bara 6% av alla gravida som får ett plus på 4:e dagen innan beräknad mens (dvs på fredag för mig) medan 99% av alla gravida får ett plus på dag 4 efter beräknad mens (dvs CvL:s testdag). Så egentligen är det ju inte säkert förrän dess ändå (om man inte får mens) men är man otålig så är man... Tänker du hålla dig till CvL:s testdag? Glad 

Helendi, när du läser det här kan du gotta dig åt att vädret är slaskigt och hemskt (i Sthlm i alla fall)! Flört

• happyhappy

Jag ska göra mitt bästa för att vänta in testdagen meeeen tror knappast att jag kommer kunna hålla mig ;)

• happyhappy

Hej! Hur går det för er? Någon som tjuvtestat än, jag vågar inte, är rädd för att bli besviken.

• Stella was a diver

Jag har testat i helgen och det var negativt. Det behöver ju inte betyda något då det är tidigt ännu, men känner mig inte så hoppfull längre. Kanske för att det känns som att jag fått en mer intensiv molvärk, men livmoderkramper är ju en Lutinus-biverkning så man vet ju inte om det är begynnande mensvärk eller bara biverkning. Åh, blir galen av denna väntan... 

• happyhappy

Ja det är säkert i tidigaste laget! Håller alla tummar för oss! Kunde inte ana att tiden skulle gå såååå långsamt. Köpte faktiskt hem ett test. Får se om jag testar imorgon bitti (med risk för besvikelse såklart)

• happyhappy

Vågar jag tro att det är sant? Nu ångrar jag mig att jag testat. Det kommer säkert bli svagare och svagare. Suck.

• Helendi

Grattis happyhappy till graviditeten! Själv hade jag spottings på rd 13 och mens på födelsedagen (rd14). Jag får ta tag i det när vi kommer hem från Thailand.

Amanda 2011.11.04
  • Stella was a diver

Tråkigt Helendi Rynkar på näsan. Det ville sig inte för oss heller denna gång. Känns dock bra att vi har fler chanser med våra fyra i frysen! Men underbart att en i vår lilla grupp lyckades i alla fall! Glad  

• Helendi

Ja Stella, det ger ju positiva känslor för nästa gång att en av tre lyckats åtminstone.

Amanda 2011.11.04
Svar på tråden behandlingstart på Linne i början på jan 2015