Inlägg från: kawaii87 |Visa alla inlägg
  • kawaii87

Dagens curlade ungar....

sextiotalist skrev 2014-12-02 11:14:04 följande:

Jag skulle vända på det. Dagens curlade småbarnsföräldrar. För min upplevelse är att barnen ofta är OK.

Nu är detta tack och lov inte alltför vanligt (jag misstänker att du har flera restaurangbesök utan springande ungar) men de finns

Det finns en del föräldrar som anser att världen kretsar kring dom och deras telingar. Barnen i sig är nog rätt normala, därav man inte bör ta med sig små barn på finare restauranger såvida de inte är lugna (det finns barn som inte är så livliga av sig, utan kan sitta stilla)

Min brors ena barn är en vildbase, väluppfostrad, artig och hela konceptet, men så mycket myror i kroppen. Pga detta så väljer de endast barnvänliga matställen när de är ute och äter.[/quote

[quote=74429132][quote-nick]sextiotalist skrev 2014-12-02 11:14:04 följande:[/quote-nick]Jag skulle vända på det. Dagens curlade småbarnsföräldrar. För min upplevelse är att barnen ofta är OK.

Nu är detta tack och lov inte alltför vanligt (jag misstänker att du har flera restaurangbesök utan springande ungar) men de finns

Det finns en del föräldrar som anser att världen kretsar kring dom och deras telingar. Barnen i sig är nog rätt normala, därav man inte bör ta med sig små barn på finare restauranger såvida de inte är lugna (det finns barn som inte är så livliga av sig, utan kan sitta stilla)

Min brors ena barn är en vildbase, väluppfostrad, artig och hela konceptet, men så mycket myror i kroppen. Pga detta så väljer de endast barnvänliga matställen när de är ute och äter.

Ja men precis, tänker precis som du. Barn är ju barn, speciellt i den där åldern som TS beskriver dem. Det är vi vuxna som formar dem, alltså är det vi som som det är väldigt fel på när det hålls på så där. Jobbar på skola och ser sådant här i princip varje dag. Ett barn som inte har lust att simma på sin simskola utan vill bara åka rutschkana, då säger pappan att det är heeelt okej, de behöver inte simma alls, åka rutschkana blir jättebra! Men hur kan barnet lära sig att allt inte kan vara jättekul hela tiden? Och hur ska barnet ens kunna åka vattenrutschkanor om hen aldrig lär sig att simma?! Nej jag är himla trött på vuxna som tar det enkla före det svåra, för det är ju det de gör. Att uppfostra är ju svårare än att inte ha några regler alls. Men.. Vilka konsekvenser blir det utav det då?
  • kawaii87
    sextiotalist skrev 2014-12-02 11:37:18 följande:

Nu går det mycket bra att få välartade barn utan en massa regler, utan jag har kört mer med  förhållningssätt. Nej, min grabb hade aldrig fått åka vattenrutschkana utan att vara simkunnig, inte en chans och inte heller har han fått göra exakt som han vill hela tiden. Men regler, det har vi haft ytterst få av, och de regler som har haft har uppkommit av en anledning.

Men däremot har han lärt sig att lyssna på oss och aldrig haft någa problem med att "lyda" läraren.

Fast då menar vi precis likadant, använde ordet "regler" lite slarvigt men menar precis som du, är nämligen uppfostrad så själv. Jag fick aldrig höra ordet NEJ av ingen anledning alls utan det var alltid "nej på grund av att..." Och då kunde jag alltid förhålla mig till varför jag inte kunde eller fick göra det där precis då.
  • kawaii87
    Anonym (qwerty) skrev 2014-12-02 13:09:41 följande:

Fortfarande, irritationen är vänd mot barnen, inte mot föräldrarna.

Men jösses, allt ska det tjafsas om. En skriven text kan tolkas på många olika sätt, du tolkar den på ett sätt och någon annan tolkar den på annat sätt. Huvudsaken är väl ändå att TS förklarar efteråt vad hon menar och ändå väljer du att fortsätta tjafsa?!
Svar på tråden Dagens curlade ungar....