• MaryM

Det är faktiskt Inte helt lätt att vara kvinna heller

Alltså.. det känns som att det är en väldig massa fokus just nu här inne hur otroligt synd det är om männen och hur lätt vi kvinnor har det.
    Och ja, vi har lättare att få sex, dvs ragga upp nån random snubbe. Ja visst. Och ofta tar vi nog detta för givet och inser inte hur desperata killar kan känna sig.

Men. Det sker 36 000 våldtäkter per år i Sverige.
    Jag känner inte en enda tjej som inte blivit utsatt för någon form av övergrepp. Inte. En. Enda.Tjej. Våldtäkt, sexuella övergrepp, sexuella trakasserier.

Jag personligen vågar fan inte dra hem nån okänd kille från krogen eller nån från nätet. Speciellt som domarna tycker att om man nån gång pratat om dominanssex så är det inte våldtäkt fast både mannen och kvinnan är överens om att mannen höll för kvinnans mun och höll fast henne under samlaget.

Jag blir lite lack på killar här inne som gnäller så förbannat, det finns faktiskt värre problem än att inte få knulla och det är att bli tagen med våld fast du inte vill, och den risken är tyvärr en jävla stor realitet för oss.

Kram till alla underbara fina killar här inne, jag VET att ni aldrig skulle göra så, och jag skulle aldrig säga att alla män är våldtäktsmän, men ni som gnäller och är allmänt bittra mot kvinnor, snälla tänk på denna sidan av saken också. Vi har det inte så lätt vi heller.

She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • Svar på tråden Det är faktiskt Inte helt lätt att vara kvinna heller
  • MaryM
    habiti skrev 2014-12-02 23:33:40 följande:

vita riddaren! så sött.

det är mycket mycket lättare att vara kvinna i dagens samhälle. det enda kvinnor behöver göra är att gå ut och sköta sin kropp så kommer alla männen till er och vännerna likaså.

Har du hört talas om uttrycket Goddag yxskaft?
    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • MaryM
    Anonym (Jess) skrev 2014-12-03 00:02:45 följande:

Bra inlägg TS, ofta glöms aspekten att kvinnor är mkt mer utsatta för sexuellt våld bort, om man läser här på forumet låter det som att kvinnor bara kan sitta och vräka sig i ett hav av män, uppvaktning och gött sex. Så ser inte verkligheten ut. Även alla mina vänner, inkl mig själv, har blivit utsatta för sexuella trakasserier eller värre. När jag var tonåring blev jag våldtagen av en kille jag hånglat med på fest. Men vadå jag hade ju hånglat villigt tidigare på kvällen så jag borde väl vara tacksam att jag så lätt fick sex... Faktum är att alla människor, oavsett kön, upplever svårigheter. Bara för att alla inte upplever exakt samma svårigheter på exakt samma områden betyder det inte att livet är lätt för någon.

Beklagar verkligen det som hände dig. Är tyvärr inte förvånad, dock förbannad, över att din verklighet ser ut som min. Kram
  • MaryM
    ÄngDal skrev 2014-12-02 23:39:37 följande:

Det är fruktansvärt att alla kvinnor du känner råkat ut för sexuellt våld. Det låter nästan overkligt. Vi skulle inte behöva ha det så i dagens samhälle. Kvinnor skulle inte behöva var rädda om män var de gentlemen de borde vara. Jag blir orolig för man döttrars skull när jag läser ditt inlägg och hoppas att normerna kommer att förändras, även om så många tecken tyder på motsatsen. Jag blir, liksom du, så förtvivlad över allt kvinnohat som florerar just nu. Det är korrekt att män kan känna sig desperata för att det är kvinnorna som väljer sexpartner. Men våld mot en kvinna är ALDRIG lösningen.

Vi lever tyvärr i en våldtäktskultur (googla rape culture). Det män kan göra är att öppet och genomgående fördöma allt våld och alla trakasserier mot kvinnor och andra män (även män blir våldtagna, av andra män). Jag tycker att FL oftast är ett fint ställe. Att idioter som kallar tjejer för horor blir fördömda här inne, det är faktiskt viktigt att öppet visa sin avsky för detta, det betyder mer än ni män kanske tror. Det enda jag tänkt på är att det ofta blir så att nån idiot skriver "din jävla bög " när ni försvarar kvinnor. Svara helst på ett sätt som inte är förnedrande för bögar. Det är också våldsamt och en del av problemet.
  • MaryM
    villbusa skrev 2014-12-03 09:41:06 följande:

Du skriver så klokt så det finns inte!

Det är klart att det är viktigt att vi människor står upp för varandra, oavsett kön och sexuell läggning.

Det är klart att det är ett allvarligt problem när tjejer och kvinnor upplever att de inte kan röra sig fritt i samhället när som helst på dygnet.

Att de inte blir trodda i förhör eller rättegångar och att många har erfarenhet av någon typ av utnyttjande, våld etc. Motverkar ju det som de flesta av oss vill ha. Lugna avslappnade kvinnor som njuter av sitt liv  och sin sexualitet. Jag förstår er tvekan inför krogragg och internetkontakter m.m.

Samtidigt skapar ju det svårigheter för bägge parter, det är helt enkelt kanske inte helt lätt att var människa....

Jag står gärna upp och tar diskussionen både här och ute i "verkligheten". Blir man kallad bögjävel som ska få stryk här inne så är det ju nästan kul, för de inläggen går ju lätta att få bortplockade om man bara anmälder dem....

Hjälper ju inte att göra en tävling om vem det är mest synd om, lyssna på varandra och hjälps åt istället.... så kanske vi kommer framåt.

'

Kramar till alla..

Love you Vill busa :)
  • MaryM
    Anonym (Jess) skrev 2014-12-03 23:07:08 följande:

Visa gärna den statistiken från BRÅ. Men oavsett, stänga Sveriges gränser skulle inte innebära att våldtäkter inte sker. Det handlar om att förändra attityder och synen på manlig respektive kvinnlig sexualitet, och denna attitydförändring behöver ske i Sverige så väl som globalt.

Precis.
  • MaryM
    Anonym (\\) skrev 2014-12-04 03:33:37 följande:

Nej, habiti, de behöver inte ens sköta sin kropp. De behöver inte göra ett enda dugg, det räcker med att de haft nåden att bli födda som flickor.

Har ni två ens läst min TS??? Jag skriver ju att ja, vi kvinnor har lättare att få sex med nån random kille. Men sen kommer jag in på övergrepp, men det är bara skoj för oss det också eller??
  • MaryM
    MangaM skrev 2014-12-04 08:21:37 följande:

Men ingen här inne tycker väl att kvinnans situation är ok eller? Är lite osäker på syftet med tråden, det går liksom inte att säga något mer. Alla övergrepp i alla former mot alla människor är förfärliga.

Som jag skriver i trådstarten har det varit mycket trådar om hur enkelt vi tjejer har det för att vi får hur mycket sex vi vill. Ville mest påpeka att det finns svårigheter för kvinnor också.
  • MaryM
    Anonym (hämmas) skrev 2014-12-04 20:26:58 följande:

En annan aspekt är ju också den att även om det i praktiken är lätt för en kvinna att få sex, så finns det väldigt mycket värderingar i samhället som hämmar en kvinnas sexualitet. Många kvinnor begränsar sig för att om de skulle ha sex med alla de ville så skulle de ses ner på och kallas slampa/hora osv. 

Den problematiken har inte män. Det är snarare positiv för dem att ligga runt. Det kan var en anledning till att många kvinnor nekar nya och tillfälliga män sex. De vill men kan inte för de kommer då "straffas" för det. 

Så de män som klagar på att de inte kan få sex, ni har i alla fall rätten till er sexualitet! Och är inte hämmade som kvinnor. För att då inte tala om allt sexuellt våld som ts tar upp, och rädsla för detta när man träffar nya sexpartners. 

Det är ju bara att gå på krogen för att se hur kvinnor behandlas helt öppet. Det tas hej vilt på en, och det verkar vara en självklarhet för många män. 

Håller med.
  • MaryM
    ÄngDal skrev 2014-12-04 22:45:25 följande:

MaryM har rätt.

sv.wikipedia.org/wiki/Goddag_yxskaft

Tack sötis :) vet inte om Hans menade nåt skojigt med morgonstånd? :)
  • MaryM
    Anonym (Fisilsken) skrev 2014-12-06 16:53:42 följande:

36000 våldtäkter om året är en skrämmande siffra. Men du har fel om vad "domare tycker". Domare tycker ingenting. Domare tittar på bevisning och de kan inte veta vad som har hänt och de dömer inte utifrån personligt tyckande. Om du läser domen om våldtäkten i Lund (jag tror att  det är den du menar) så kommer du att fatta. Tidningarna som skrev om detta utlämnade bland annat att tjejen gjort saker som gjorde att det inte gick att döma killen. För att kunna döma måste killen ha insett att tjejen inte ville ha sex. Det kan inte vara lätt för en kille att fatta det när tjejen själv handgripligen tar tag i hans penis och för in den, när hon flera gånger säger att okej. Flera gånger avbröt sig killen också när han tyckte att det verkade som tjejen inte ville. Han försökte ha analsex, hon protesterade och då slutade han. Han frågade igen om det var okej och hon tar då tag i penisen och för in den. Och så vidare. Om tidningarna kunde skriva om sanningen skulle fler tjejer våga anmäla våldtäkt. Idag verkar flera tro att det går till lite hur som helst i domstolarna, men det gör det inte. Nu är det svårt att få media att erkänna det, för de verkar som att de vill att det ska verka som om domstolarna dömer hipp som happ. Det är oansvarigt mot alla tjejer. Som att säga till en sjuk människa att de inte ska åka till sjukhus för att läkarna kommer att skada dem.

Ja jag pratar om våldtäktsfallet i Lund ja. Har aldrig hört de uppgifter du nämner. Får jag fråga hur du vet detta? Jag begärde ut domen och det stod inget om detta. Det vore bra om du har rätt, att domstolarna inte dömer orimligt. Jag tycker alla ska anmäla oavsett vilket.
Svar på tråden Det är faktiskt Inte helt lätt att vara kvinna heller