• MaryM

Det är faktiskt Inte helt lätt att vara kvinna heller

Alltså.. det känns som att det är en väldig massa fokus just nu här inne hur otroligt synd det är om männen och hur lätt vi kvinnor har det.
    Och ja, vi har lättare att få sex, dvs ragga upp nån random snubbe. Ja visst. Och ofta tar vi nog detta för givet och inser inte hur desperata killar kan känna sig.

Men. Det sker 36 000 våldtäkter per år i Sverige.
    Jag känner inte en enda tjej som inte blivit utsatt för någon form av övergrepp. Inte. En. Enda.Tjej. Våldtäkt, sexuella övergrepp, sexuella trakasserier.

Jag personligen vågar fan inte dra hem nån okänd kille från krogen eller nån från nätet. Speciellt som domarna tycker att om man nån gång pratat om dominanssex så är det inte våldtäkt fast både mannen och kvinnan är överens om att mannen höll för kvinnans mun och höll fast henne under samlaget.

Jag blir lite lack på killar här inne som gnäller så förbannat, det finns faktiskt värre problem än att inte få knulla och det är att bli tagen med våld fast du inte vill, och den risken är tyvärr en jävla stor realitet för oss.

Kram till alla underbara fina killar här inne, jag VET att ni aldrig skulle göra så, och jag skulle aldrig säga att alla män är våldtäktsmän, men ni som gnäller och är allmänt bittra mot kvinnor, snälla tänk på denna sidan av saken också. Vi har det inte så lätt vi heller.

She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • Svar på tråden Det är faktiskt Inte helt lätt att vara kvinna heller
  • Anonym (Guldfisken)

Tror nog att det är samma kille som gnäller men med olika identiteter. Inget att bry sig om, så jag skulle lugnt simma vidare om jag vore som du.

• habiti
    Anonym (Guldfisken) skrev 2014-12-02 23:18:58 följande:

Tror nog att det är samma kille som gnäller men med olika identiteter. Inget att bry sig om, så jag skulle lugnt simma vidare om jag vore som du.

vita riddaren! så sött.

det är mycket mycket lättare att vara kvinna i dagens samhälle. det enda kvinnor behöver göra är att gå ut och sköta sin kropp så kommer alla männen till er och vännerna likaså.
  • ÄngDal

Det är fruktansvärt att alla kvinnor du känner råkat ut för sexuellt våld. Det låter nästan overkligt. Vi skulle inte behöva ha det så i dagens samhälle. Kvinnor skulle inte behöva var rädda om män var de gentlemen de borde vara. Jag blir orolig för man döttrars skull när jag läser ditt inlägg och hoppas att normerna kommer att förändras, även om så många tecken tyder på motsatsen. Jag blir, liksom du, så förtvivlad över allt kvinnohat som florerar just nu. Det är korrekt att män kan känna sig desperata för att det är kvinnorna som väljer sexpartner. Men våld mot en kvinna är ALDRIG lösningen.

• Anonym (vcs)
    habiti skrev 2014-12-02 23:33:40 följande:
    vita riddaren! så sött.

det är mycket mycket lättare att vara kvinna i dagens samhälle. det enda kvinnor behöver göra är att gå ut och sköta sin kropp så kommer alla männen till er och vännerna likaså.
    Alltså du är den mest tragiska och patetiska människa i familjelivs historia, inte konstigt att ingen vill ha dig när du beter dig så. Sök hjälp för dina jävla vanföreställningar för du är fan inte frisk, och det säger jag med all välvilja. Helvete människa, sluta vara så irriterande.
  • habiti
    Anonym (vcs) skrev 2014-12-02 23:43:18 följande:
    Alltså du är den mest tragiska och patetiska människa i familjelivs historia, inte konstigt att ingen vill ha dig när du beter dig så. Sök hjälp för dina jävla vanföreställningar för du är fan inte frisk, och det säger jag med all välvilja. Helvete människa, sluta vara så irriterande.
    aa när en tjej klagar är det så synd om henne, när en kille klagar så ska det minsann hatas på.

angående det sexuella våldet: män utsätts mer för våld. det är en väldigt liten del av männen som utsätter alla för våld, då väljer lallare som dig att döma alla män.

jag håller inte på såhär irl, det är inte accepterat, hade jag dock varit tjej så hade jag kunnat hålla på såhär.

lol vilka jävla vanföreställningar?

inte frisk? ja jag har magsår.

irriterande? det enda ni gör är att gnäller på mig, jag mår skit, och ni väljer då att trycka ned mig.
  • Anonym (Jess)

Bra inlägg TS, ofta glöms aspekten att kvinnor är mkt mer utsatta för sexuellt våld bort, om man läser här på forumet låter det som att kvinnor bara kan sitta och vräka sig i ett hav av män, uppvaktning och gött sex. Så ser inte verkligheten ut. Även alla mina vänner, inkl mig själv, har blivit utsatta för sexuella trakasserier eller värre. När jag var tonåring blev jag våldtagen av en kille jag hånglat med på fest. Men vadå jag hade ju hånglat villigt tidigare på kvällen så jag borde väl vara tacksam att jag så lätt fick sex... Faktum är att alla människor, oavsett kön, upplever svårigheter. Bara för att alla inte upplever exakt samma svårigheter på exakt samma områden betyder det inte att livet är lätt för någon.

• Anonym (Sant)
    MaryM skrev 2014-12-02 23:11:12 följande:

Alltså.. det känns som att det är en väldig massa fokus just nu här inne hur otroligt synd det är om männen och hur lätt vi kvinnor har det.
    Och ja, vi har lättare att få sex, dvs ragga upp nån random snubbe. Ja visst. Och ofta tar vi nog detta för givet och inser inte hur desperata killar kan känna sig.

Men. Det sker 36 000 våldtäkter per år i Sverige.
    Jag känner inte en enda tjej som inte blivit utsatt för någon form av övergrepp. Inte. En. Enda.Tjej. Våldtäkt, sexuella övergrepp, sexuella trakasserier.

Jag personligen vågar fan inte dra hem nån okänd kille från krogen eller nån från nätet. Speciellt som domarna tycker att om man nån gång pratat om dominanssex så är det inte våldtäkt fast både mannen och kvinnan är överens om att mannen höll för kvinnans mun och höll fast henne under samlaget.

Jag blir lite lack på killar här inne som gnäller så förbannat, det finns faktiskt värre problem än att inte få knulla och det är att bli tagen med våld fast du inte vill, och den risken är tyvärr en jävla stor realitet för oss.

Kram till alla underbara fina killar här inne, jag VET att ni aldrig skulle göra så, och jag skulle aldrig säga att alla män är våldtäktsmän, men ni som gnäller och är allmänt bittra mot kvinnor, snälla tänk på denna sidan av saken också. Vi har det inte så lätt vi heller.

Håller så med dig. Det finns fan värre saker än att få ligga jämt. Vem fasiken måste ut och ligga jämt med okända personer liksom? Inte som att det är något man alltid vill göra. 
  • glutten

Japp. Också väldigt många män här som vrålar INTE ALLA MÄN så fort någon andas om att det är män som står för det mesta våldet (mot både kvinnor och män). Nej, inte alla män - men ALLA KVINNOR. F-ing ALLA kvinnor jag nånsin hört talas har varit med om män som gått över gränsen på ett eller annat sätt.

Så jag skiter i om det sårar någon mans känslor att vi pratar om att män är de som slår och våldtar, jag är ledsen men det har noll betydelse i sammanhanget.

• glutten
    habiti skrev 2014-12-03 02:51:18 följande:

ni kvinnor tror ni har det svårt va. vilket skämt.

Jag tror att både kvinnor och män har det svårt.
Svar på tråden Det är faktiskt Inte helt lätt att vara kvinna heller