Det är faktiskt Inte helt lätt att vara kvinna heller
Alltså.. det känns som att det är en väldig massa fokus just nu här inne hur otroligt synd det är om männen och hur lätt vi kvinnor har det.
Och ja, vi har lättare att få sex, dvs ragga upp nån random snubbe. Ja visst. Och ofta tar vi nog detta för givet och inser inte hur desperata killar kan känna sig.
Men. Det sker 36 000 våldtäkter per år i Sverige.
Jag känner inte en enda tjej som inte blivit utsatt för någon form av övergrepp. Inte. En. Enda.Tjej. Våldtäkt, sexuella övergrepp, sexuella trakasserier.
Jag personligen vågar fan inte dra hem nån okänd kille från krogen eller nån från nätet. Speciellt som domarna tycker att om man nån gång pratat om dominanssex så är det inte våldtäkt fast både mannen och kvinnan är överens om att mannen höll för kvinnans mun och höll fast henne under samlaget.
Jag blir lite lack på killar här inne som gnäller så förbannat, det finns faktiskt värre problem än att inte få knulla och det är att bli tagen med våld fast du inte vill, och den risken är tyvärr en jävla stor realitet för oss.
Kram till alla underbara fina killar här inne, jag VET att ni aldrig skulle göra så, och jag skulle aldrig säga att alla män är våldtäktsmän, men ni som gnäller och är allmänt bittra mot kvinnor, snälla tänk på denna sidan av saken också. Vi har det inte så lätt vi heller.