Inlägg från: Anonym (Jess) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jess)

Det är faktiskt Inte helt lätt att vara kvinna heller

Bra inlägg TS, ofta glöms aspekten att kvinnor är mkt mer utsatta för sexuellt våld bort, om man läser här på forumet låter det som att kvinnor bara kan sitta och vräka sig i ett hav av män, uppvaktning och gött sex. Så ser inte verkligheten ut. Även alla mina vänner, inkl mig själv, har blivit utsatta för sexuella trakasserier eller värre. När jag var tonåring blev jag våldtagen av en kille jag hånglat med på fest. Men vadå jag hade ju hånglat villigt tidigare på kvällen så jag borde väl vara tacksam att jag så lätt fick sex... Faktum är att alla människor, oavsett kön, upplever svårigheter. Bara för att alla inte upplever exakt samma svårigheter på exakt samma områden betyder det inte att livet är lätt för någon.

• Anonym (Jess)
    Perplex skrev 2014-12-03 10:20:26 följande:

Ni klagar på att våldtäkter är så vanligt men så fort någon vill göra så det minskas så skriker ni rasist åt denne. Lite humor. Och notera att jag skrev MINSKA inte UTROTA.

Eh ja om din strategi för att minska våldtäkt är att inte ta emot invandrare så är det rasistiskt. Kan säga att han som våldtog mig var svensk och så har även de flesta som tafsat på mig på krogen varit. Men de flesta kulturer har sin beskärda del av att objektifierande kvinnor. Den svenska kulturen är inte heller skonad från det.
  • Anonym (Jess)
    Anonym (Jess) skrev 2014-12-03 10:28:59 följande:

Eh ja om din strategi för att minska våldtäkt är att inte ta emot invandrare så är det rasistiskt. Kan säga att han som våldtog mig var svensk och så har även de flesta som tafsat på mig på krogen varit. Men de flesta kulturer har sin beskärda del av att objektifierande kvinnor. Den svenska kulturen är inte heller skonad från det.

*av att objektifiera kvinnor. Och en eloge till er vettiga män som skriver här, ni som fördömer sexistiskt beteende hos andra män och som inte ser kvinnor som nån slags motpol!
  • Anonym (Jess)
    MammAmma skrev 2014-12-03 11:16:53 följande:

Så du tror att bli våldtagen är att föredra framför att inte få ligga när man vill? Hoppas verkligen du trollar -.-

Jag tror 8oo8 driver lite, det visar ju hur absurt vissa snubbar resonerar när de klagar över att kvinnor får ragg och sex så lätt. Ja vi får tom. ligga när vi inte vill, vilken lyx... ;)
  • Anonym (Jess)
    Perplex skrev 2014-12-03 22:45:49 följande:

Enligt BRÅ är det folk från MENA länder.

Men för all del, gå ut med information till svenska män att det är fel att våldta samtidigt som du importerar män från MENA länder och tro att våldtäkterna kommer minska i någon mätbar nivå.

Visa gärna den statistiken från BRÅ. Men oavsett, stänga Sveriges gränser skulle inte innebära att våldtäkter inte sker. Det handlar om att förändra attityder och synen på manlig respektive kvinnlig sexualitet, och denna attitydförändring behöver ske i Sverige så väl som globalt.
  • Anonym (Jess)
    Perplex skrev 2014-12-04 14:11:57 följande:

Om man klagar på våldtäkter så finns det 2 saker att göra. 1 se vart problemet ligger och göra något åt det eller 2 flytta.

Men du tror alltså att det är ett bättre alternativ att slänga ut alla svenska män istället för att neka tillträde till invandrarmän? Okej vi kompromissar, vi släpper in invandrarkvinnor. Då får du din invandring och våldtäkterna minskar i proportion.

Hur låter det?

Så andelen dömda våldtäktsmän är något högre bland andelen utlandsfödda. Jag hymlar inte med att det inom vissa regioner finns en betydligt sämre kvinnosyn, det är dock naturligtvis inget som betor på etnicitet utan utbildning och värderingar. Som kan, och bör, förändras. En utländsk man som kommer från en region med kass kvinnosyn är inte genom sitt ursprung är en garanterad våldtäktsman. Att neka en man från ett visst ursprung asyl eller uppehållstillstånd enbart pga hans ursprung vore därför grovt diskriminerande. Finns det andra grupper vi bör agera förebyggande mot för att undvika ev. brottslighet som denna grupp statistiskt sett är mer benägen att begå? Sätta ungdomar från strulig bakgrund i ungdomsvård direkt - även om de inte börjat langa droger och göra inbrott ännu finns ju en högre risk för att det sker. Låsa in unga män nattetid - även om de inte blivit packade och misshandlat någon än finns risken att det sker. Statistiken talat sitt tydliga språk. Nej, naturligtvis kan man inte straffa någon innan brottet begåtts, och därför faller argumentet att neka invandring av män från en viss region pga. framtida brottsmisstanke. Sedan kan man vilja minska invandring av andra, mer eller mindre legitima skäl, men att påstå att man gör det för kvinnors säkerhets skull är att inte se bjälken i sitt eget öga...
  • Anonym (Jess)

Men ingen kan väl påstå att ett invandringsstopp skulle leda till ett våldtäktsstopp?

• Anonym (Jess)
    Gathenhielm skrev 2014-12-04 17:12:32 följande:

Det är inte heller det jag säger.

Ok, ville bara förtydliga. Så jag antar att vi kan enas i att oavsett invandring kommer problemet med våldtäkt och trakasserier fortsätta finnas. Vi är väl oense om till hur stor del dessa skulle minska i och med minskad invandring. Jag tror att det def. fortfarande skulle vara ett problem, och därför måste vi fortsätta prata attitydförändring, och inte lägga fokus på just specifikt invandrare. Men allt tenderar att handla om invandring nu för tiden...
  • Anonym (Jess)
    Perplex skrev 2014-12-05 11:02:21 följande:

Möjligt att det är diskriminerande men hur vet vi att han inte är en våldtäktsman? Ska en svensk kvinna behöva bli våldtagen för att vi ska veta om det var bra eller dåligt? Jag säger som jag sa tidigt, släpp in invandrarkvinnor men inte män. Problemet löst. "Kvinnor och barn först" (Barn av honkön)

Vi har ingen som helst skyldighet att ta hand om andra folks kriminella eller laglydiga medborgare.

Möjligt att det är diskriminerande? Det är ju jävligt diskriminerande att utestänga någon pga. kön och etnicitet... Diskriminering av män är väl inte lösningen på våldtäktsproblemet? Och ang. skyldighet så är asyl en mänsklig rättighet som slås fast i FNs flyktingkonvention samt i FNs förklaring om de mänskliga rättigheterna samt EUstadgan om mänskliga rättigheter. Sverige kan liksom inte bara skita i det.
  • Anonym (Jess)
    Perplex skrev 2014-12-05 12:00:41 följande:

Det minskar problemet, man stänger av vattenkranen så att säga så man kan lösa översvämningsproblemet som redan finns.

Sedan när bryr sig Sverige om vad FN tycker? Vår invandringspolitik faller under FN's definition av folkmord och vi bryr oss inte om FN's mänskliga rättigheter.

EU vill att vi ska minska vår invandring dessutom men vi vägrar.

Men sluta, naturligtvis måste Sverige "bry sig om" vad FN "tycker". Det här handlar liksom inte om lite löst tyckande som Sverige som nation kan bara besluta sig för att skita i. Och nej, Sveriges invandringspolitik går inte att definiera som folkmord. Det är ett absurt påstående. Jag diskuterar gärna med folk som har olika åsikter, alltid bra med olika perspektiv, men begär dock någon slags seriositet...
Svar på tråden Det är faktiskt Inte helt lätt att vara kvinna heller