Anonym (Är det svenskar) skrev 2014-12-04 03:10:03 följande:
Förmodligen så skedde aldrig någon våldtäkt, och du har en förvrängd bild av vad en våldtäkt innebär, eller så va det inte bland folk.
Varför festivlar inte räknas är för att det är i princip självförvållat, det är som att hoppa in i en björn bur på zoo och sen klaga på att säkerheten på zoon är för dålig.
Lite ansvar över vad man gör bör man ändå ta. Om du är tex invandrare så borde du inte heller gå till något ny-nazistiskt möte.
Lite ansvar får man ändå ta själv, vi är väl ändå inte barn? Man får anpassa sig efter hur världen är, inte gnälla på att världen ska anpassa dig. Om du inte vill vara runt storstadsfolk så får du väl istället flytta till en liten stad. Men antar att det absolut inte går för sig, för då är det ju du som måste göra något.
Har du lässvårigheter? Det hände inte på en festival.
Kvinnor ska inte gå på festival eller andra ställen liknande för då får man skylla sig själv om man blir våldtagen. Hahaha vilket underbart synsätt! Så dumt att klockorna stannar.
Vad får dig att tro att jag bor i en storstad? Det bor 25 000 här, en stad i Dalarna. Haha fan fick du storstad ifrån?! Jag har heller inget emot att vara runt storstadsfolk, hur vrängde du till det? Slippa göra något? Jag älskar att göra saker och har eget företag, är engagerad politiskt, jobbar ideellt, fotar och massa andra intressen. Vad får du allt ifrån?
Du är lite... borta? Läser saker som aldrig stått.
Njae nu är det ju inte JAG som bestämmer vad hans övergrepp kallad, men han blev dömd för just "grov våldtäkt" och har suttit inne 1,5 år med ett halvår kvar och det är ganska lång tid att bli dömd för våldtäkt i Sverige. Men hela rättssalen kanske också har en fel bild av vad våldtäkt är då haha. Tur att inte DU bestämmer i detta land.
Du är ju mardrömmen att träffa för utsatta tjejer. En sån som lägger skulden på tjejen med vad hon klädde sig, att det är hennes fel. Mardrömmen för invandrare också med dina sjuka åsikter och synsätt.
Du kanske borde testa att stå på utsatta kvinnors sida istället för att försvara det som är fel? Men det är klart, händer det inte exakt som i din bok så ligger ju skulden hos offret.
Du lever kvar på stenåldern. Jag hoppas vid Gud att du slipper utsättas för övergrepp någongång för du skulle gå med så mycket självhat efteråt och tro att det var ditt eget fel.