• Anonym (Tjej)

Jag är fan rädd för killar!

Hej!

Jag är så jävla trött på detta! Jag hatar det! Jag får aldrig vara ifred från killar, jag är helt seriös och jag är säker på att många tjejer känner igen sig i detta.

Jag har inte tagit det på så stort allvar innan. För det har alltid varit såhär för mig - Går jag till affären är det någon som frågar vad jag ska äta ikväll och vill gäääärna bjuda hem mig. På bussen så har killar satt sig bredvid så jag inte kunnat gå av. Har blivit förföljd. Hatar att gå förbi killar i gäng då dom oftast ropar och visslar. En kille på spårvagnen kom fram och LUKTADE på mig en gång och sa riktigt äckliga saker. Är så trött på att gå framför killar och höra alla saker som dom skulle vilja göra med mig. Vet inte hur många gånger jag har fått frågan - ''Kan jag få ditt nummer?'' Och hur många gånger jag fått säga nej, man får liksom säga det 5 gånger innan dom fattar. Har fått frågor om jag vill gå hem och knulla med dom, dom kan tillochmed betala och har visat mig pengar. 

Igår fick jag liksom nog. Var påväg hem från jobbet. Gick som vanligt på bussen och sätter mig. Märker ganska snart att en kille som försöker få kontakt med mig, vilket jag inte är intresserad av. Han kommer tillslut fram till mig och vi pratar allmänt och tillslut frågar han efter mitt nr och jag svarar snällt att jag har pojkvän, det kör jag alltid med. Han tjatar och tjatar och jag svarar att jag vill inte ge ut mitt nr. Han börjar då säga massa komplimanger som sedan blir värre. Jag har hela tiden huvudet mot fönstret då jag tycker han är sjukt jobbig och vill inte se honom. Tar mod till mig och ber honom flytta sig för jag ska av, vilket han knappt gör, så jag får liksom klämma mig förbi honom och då reser han sig upp också så att han står precis bakom mig och trycker sig mot mig, han tar även på min rumpa och lår. Knuffar bort honom och försöker komma loss och börjar skrika. Finns även en till kille på bussen och han springer fram och hjälper mig. Dom börjar slåss på bussen och bussen stannar tillslut och polisen kommer och hämtar denna killen. Killen som hjälpte mig följer mig även hem då vi bodde på samma gata. Vet inte vad som hade hänt om han inte hjälpt mig!

Jag är så jävla rädd för killar! Det är jag, jag kan inte hjälpa det. Blir ofta kalla bitch då jag ofta är kylig och ibland svarar jag inte ens när en jobbig kille kommer fram, jag vill inte följa med hem! Jag vill inte ge ut mitt nummer! Jag vill inte ta någon öl.

Jag säger ifrån på skarpen men dom flesta skiter fullständigt i detta och följer gärna efter. Och vad fan ska jag göra mot en kille som är dubbelt så stor? Jag är tillochmed rädd för att säga till ibland. Mina tjejkompisar upplever inte det lika mycket som jag, mer att det är lite jobbigt men kan ändå vara kul. Det är inte det minsta kul för mig! Mina kompisar säger att det är för att jag ser bra ut och är alltid uppklädd. Jag gillar smink och kläder men snälla, kan man inte kontrollera sig för att man ser någon som ser bra ut..?

Man får mer än gärna prata med mig och jag säger inte att killar som visar intresse är dumma i huvudet men när det går så jävla långt. Vad ska jag göra? Jag är så jävla trött på detta!! Finns jättefina killar och jag vet att alla inte håller på såhär. Som killen som hjälpte mig! Men detta händer mig VARJE DAG som jag går utanför min dörr och jag orkar fan inte, det är äckligt!

• Svar på tråden Jag är fan rädd för killar!
  • Anonym (Tjej24)

Typ så.... känner igen mig
  • lindalicious

Jag förstår varför du är innerligt trött på det.

Det är förjäkligt att många män tycker sig ha rätt att uttrycka sig hur fan dom vill eller friheter att tafsa och kränka en annan människa på det sättet.

Du har all rätt att känna som du gör, det är inte ett accepterat beteende eller något en människa ska behöva stå ut med. Komplimanger visst, men att inte ta ett nej eller inte sluta tjata. Det är fan inte okej!

Jag blir så förbannad på sånthär att jag knappt kan skriva vettigt. Återkommer.

Don't get mad, get even.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Tjej24) skrev 2014-12-03 04:51:21 följande:
    Typ så.... känner igen mig
    Story of my life utan tvekan!
    lindalicious skrev 2014-12-03 05:25:13 följande:

Jag förstår varför du är innerligt trött på det.

Det är förjäkligt att många män tycker sig ha rätt att uttrycka sig hur fan dom vill eller friheter att tafsa och kränka en annan människa på det sättet.

Du har all rätt att känna som du gör, det är inte ett accepterat beteende eller något en människa ska behöva stå ut med. Komplimanger visst, men att inte ta ett nej eller inte sluta tjata. Det är fan inte okej!

Jag blir så förbannad på sånthär att jag knappt kan skriva vettigt. Återkommer.

Ja, jag förstår inte hur man kan tro sig ha rätt att hålla på så. Att man tror att det är okej att ta på någon annan fast den flera gånger sagt nej eller tjata och tjata tills jag har lust att ge dom en smäll i ansiktet.

Det finns ju inget jag kan göra åt det heller. Jag kanske kan säga till ännu mer, men det lär knappast få dom att lyssna. Det har hänt så jäkla många gånger och det känns som om det blir värre. Det är så himla tröttsamt och patetiskt!
  • Johan75

Förstår dig och beklagar. Inte mycket du kan göra, eller ska behöva göra - det är nog upp till oss andra i samhället (framförallt vi män) att tydligt visa att detta inte är ok när vi ser andra göra det. 

Tragiskt.

Behold, i come as a thief.
  • SpanskaFlugan

I förebyggande syfte vill jag bara förvarna att den första person som frågar TS hur hon brukar klä sig kommer bli virtuellt bitch slapped. Dyker alltid upp någon idiot som tror att kvinnors kläder bestämmer vad en man får säga och göra med kvinnor....

• Anonym (Jag)

Jag tror mig ha svaret TS, du luktar rädsla helt enkelt. Säger det av egen erfarenhet, när jag kände mig rädd och utsatt råkade jag ut för liknande saker som du. Det är som att en del kan lukta sig till det tyvärr, därför är mitt tips att jobba på det istället.

• Anonym (.)

Lider med dig, TS. Det är förjävligt att så många män beter sig så illa och gränslöst. Jag vet hur det är, men fick barn för en månad sedan och har sluppit den där skiten sedan jag blev höggravid, blekfet och klär mig i fula myskläder under mammaledigheten. Det är SÅ skönt. Håller på att gå ner i vikt nu, men på många sätt ser jag inte direkt fram emot att bli smal igen och ha på mig finare kläder (som man ju måste när man jobbar). Då sätter väl den där skiten igång igen...

Och det är verkligen irriterande att killar tycker att man bara borde bli glad och smickrad.

• Anonym (Klädval!)

Hej TS. Hur brukar du klä dig? Ibland kan vissa kläder som kvinnor väljer att ha på sig hinta till män "välkommen". Tkr att alla har ett ansvar såklart att inte sexuellt trakassera folk, men även de som klär sig att inte klä sig i "välkommen"-kläder.

• radwanska
    Anonym (Jag) skrev 2014-12-03 12:08:35 följande:

Jag tror mig ha svaret TS, du luktar rädsla helt enkelt. Säger det av egen erfarenhet, när jag kände mig rädd och utsatt råkade jag ut för liknande saker som du. Det är som att en del kan lukta sig till det tyvärr, därför är mitt tips att jobba på det istället.

• SpanskaFlugan
    Anonym (Klädval!) skrev 2014-12-03 12:30:12 följande:

Hej TS. Hur brukar du klä dig? Ibland kan vissa kläder som kvinnor väljer att ha på sig hinta till män "välkommen". Tkr att alla har ett ansvar såklart att inte sexuellt trakassera folk, men även de som klär sig att inte klä sig i "välkommen"-kläder.

Så du tycker att män är djur som inte kan kontrollera sina sexuella lustar så fort de ser lite hud? Och vad definierar du som "välkomna" kläder? Får man ha tighta jeans eller kan åsynen av en kvinnas rumpa dold av jeanstyg få en man att tro att det är fritt fram att klämma? Eller kanske en inbjudan till våldtäkt? Var går gränsen? Är kjol under knät "säkert" eller vågar jag låta kjolen gå över knät lite grann? Eller en kjol kanske tolkas som "fritt tillträde" eftersom jag inte har byxor? Och varför i helvete ska du eller någon annan ha några som helst synpunkter på hur en person klär sig? Utöva lite förbannad självkontroll eller, och då är vi tillbaka i början, tycker du män är djur utan någon som helst kontroll över sina impulser?
Svar på tråden Jag är fan rädd för killar!