Inlägg från: SpanskaFlugan |Visa alla inlägg
  • SpanskaFlugan

Jag är fan rädd för killar!

I förebyggande syfte vill jag bara förvarna att den första person som frågar TS hur hon brukar klä sig kommer bli virtuellt bitch slapped. Dyker alltid upp någon idiot som tror att kvinnors kläder bestämmer vad en man får säga och göra med kvinnor....

• SpanskaFlugan
    Anonym (Klädval!) skrev 2014-12-03 12:30:12 följande:

Hej TS. Hur brukar du klä dig? Ibland kan vissa kläder som kvinnor väljer att ha på sig hinta till män "välkommen". Tkr att alla har ett ansvar såklart att inte sexuellt trakassera folk, men även de som klär sig att inte klä sig i "välkommen"-kläder.

Så du tycker att män är djur som inte kan kontrollera sina sexuella lustar så fort de ser lite hud? Och vad definierar du som "välkomna" kläder? Får man ha tighta jeans eller kan åsynen av en kvinnas rumpa dold av jeanstyg få en man att tro att det är fritt fram att klämma? Eller kanske en inbjudan till våldtäkt? Var går gränsen? Är kjol under knät "säkert" eller vågar jag låta kjolen gå över knät lite grann? Eller en kjol kanske tolkas som "fritt tillträde" eftersom jag inte har byxor? Och varför i helvete ska du eller någon annan ha några som helst synpunkter på hur en person klär sig? Utöva lite förbannad självkontroll eller, och då är vi tillbaka i början, tycker du män är djur utan någon som helst kontroll över sina impulser?
  • SpanskaFlugan
    Anonym (Är det svenskar) skrev 2014-12-03 19:09:05 följande:

Hur blir man våldtagen på ett offentligt område bland folk?

Ja, om något görs i smyg eller privat så är det självklart att det kan vara en svensk också. Svensk kultur är bara att undvika offentlig uppmärksamhet, att börja tjafsa öppet med någon som man inte känner är helt emot den kulturen. Medans invadrare inte fattar att du inte pratar med främlingar på bussen, eller på busshållplatsen.

Det är väldigt enkelt. Titta på statistiken över sommarens festivaler, särskilt Hultsfred brukara vara överepresenterat. Fullt med folk överallt men folk är fulla, rädda, vill inte lägga sig i, intalar sig att tjejen "är med på det", eller helt enkelt fega och saknar civilkurage.
  • SpanskaFlugan
    Anonym (Är det svenskar) skrev 2014-12-03 20:44:39 följande:

Fast vi pratar ju om på bussen, eller ett caffee, inte någon festival.

Du frågade, du fick svar. Du verkar inte fatta problemet överhuvudtaget. Och även om våldtäkten inte sker på bussen eller caféet, fast det händer, hur tryggt tror du det känns att först få äckliga förslag av någon snubbe och sen behöva lämna bussen eller caféet och gå hem med snubben bakom sig?
  • SpanskaFlugan

Våldtäkt handlar inte om att kvinnan är vacker eller inte. Det handlar om makt, inte sex eller lust. Tror ni de sjuka män som våldtar 80-åriga tanter gör det för att de tänder på rynkiga äldre damer? Allt handlar om makt, att utöva makt och utnyttja och förnedra en annan människa. Sex har inget med saken att göra, att köra kuken i fittan med våld är bara vapnet.

• SpanskaFlugan

Ni idioter som inte fattar hur vanligt OCH obehagligt det här jävla beteendet är av män, här är en video från i höstas som en amerikansk tjej gjorde. Tio timmar gående i New York och jag kan LOVA att jag och många andra kvinnor upplever exakt samma sak i alla andra storstäder runt om i världen.

• SpanskaFlugan
    Anonym (Är det svenskar) skrev 2014-12-04 17:15:03 följande:

USA är ju inte mycket bättre än U länder, faktiskt knappt någon skillnad, till och med sämre en en del U länder.

För dina genom mentala hälsas skulle hoppas jag att du är ett troll för herregud för att behöva vara du varje dag om du är seriös.... Du jämförde just våldtäkter med jordnötsallergi....
Svar på tråden Jag är fan rädd för killar!