Inlägg från: Anonym (Jorå) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jorå)

Jag är fan rädd för killar!

SpanskaFlugan skrev 2014-12-03 12:48:20 följande:
    Så du tycker att män är djur som inte kan kontrollera sina sexuella lustar så fort de ser lite hud? Och vad definierar du som "välkomna" kläder? Får man ha tighta jeans eller kan åsynen av en kvinnas rumpa dold av jeanstyg få en man att tro att det är fritt fram att klämma? Eller kanske en inbjudan till våldtäkt? Var går gränsen? Är kjol under knät "säkert" eller vågar jag låta kjolen gå över knät lite grann? Eller en kjol kanske tolkas som "fritt tillträde" eftersom jag inte har byxor? Och varför i helvete ska du eller någon annan ha några som helst synpunkter på hur en person klär sig? Utöva lite förbannad självkontroll eller, och då är vi tillbaka i början, tycker du män är djur utan någon som helst kontroll över sina impulser?
    Och så finns det ju män som kommer från kulturer där de är vana vid att bara se kvinnor i heltäckande slöja. Om TS har vanliga västerländska kläder är det klart att dessa reagerar - OBS! ironi!!!
  • Anonym (Jorå)
    Anonym (Är det svenskar) skrev 2014-12-04 03:10:03 följande:
    Förmodligen så skedde aldrig någon våldtäkt, och du har en förvrängd bild av vad en våldtäkt innebär, eller så va det inte bland folk.

Varför festivlar inte räknas är för att det är i princip självförvållat, det är som att hoppa in i en björn bur på zoo och sen klaga på att säkerheten på zoon är för dålig.
    Lite ansvar över vad man gör bör man ändå ta. Om du är tex invandrare så borde du inte heller gå till något ny-nazistiskt möte.

Lite ansvar får man ändå ta själv, vi är väl ändå inte barn? Man får anpassa sig efter hur världen är, inte gnälla på att världen ska anpassa dig. Om du inte vill vara runt storstadsfolk så får du väl istället flytta till en liten stad. Men antar att det absolut inte går för sig, för då är det ju du som måste göra något.
    Kvinnor ska inte gå på festivaler alltså?
  • Anonym (Jorå)
    Anonym (jaru) skrev 2014-12-04 07:54:28 följande:

Det finns faktiskt en poäng med burka - snygga kvinnor slipper bli våldtagna.

Med andra ord är inte allting dåligt i afganistan.

Även i Afganistan blir kvinnor våldtagna, trots burka.
  • Anonym (Jorå)
    Anonym (jaru) skrev 2014-12-04 09:37:34 följande:
    Men då är det i alla fall inte kvinnans fel.
    Det anser nog männen i Afganistan.
  • Anonym (Jorå)
    Anonym (L) skrev 2014-12-04 09:53:21 följande:
    Kvinnor i dessa länder blir våldtagna i högre grad än kvinnor i Sverige blir. Är du helt retarderad? Kan män inte ansvara för sina handlingar om de ser en snygg kvinna bör de sitta inspärrade. Punkt.
    Och vackra kvinnor blir inte våldtagna i större utsträckning än icke-vackra.
  • Anonym (Jorå)

Minns ett avsnitt av How I Met Your Mother. Hela gänget gick till en bögbar. I början tyckte killarna i gänget att det var kul att bli uppmärksammade, men till sist gick det dem på nerverna och det förstod att det inte alltid var så kul för tjejerna.

Svar på tråden Jag är fan rädd för killar!