• Lena

Dagis sätter fast min 2.5 åring ensam

Beteendet är inte okej alls. Jag hade pratat med chefen.

Har ni pratat med logoped om varför talet dröjer? Vi använder tecken för hörande för vårt barn på snart tre som knappt talar. Sen vi började med tecknen är hon mycket mindre frustrerad.

Personalen på förskolan borde använda tecken och hjälpa mot frustrationen och inte sätta fast och straffa barnet

• Lena

Personalen kan inte undvika att göra honom ledsen och frustrerad om han blir det av vanliga saker. Däremot ska de inte spänna fast honom och de ska hjälpa honom göra sig förstådd med bildtavlor tex.

• Lena
    Elli7801 skrev 2014-12-03 11:41:28 följande:

Tack för alla råd. Jag har anmält det till chefen för dagiset. Det är så frustrerande att de gör detta. Fröken skyller dessutom på mitt barn och ger honom skulden för att han är frustrerad. Han är inte aggressiv. Han är jättesnäll men så klart jobbigt att inte kunna kommunicera.

Vore de pedagoger och inte barnpassare skulle de arbeta för att minska hans frustration tex genom tecken. Läs på här www.teckenforlaget.info det finns många bra appar och böcker till plattor tex så man kan jobba med tecken hemma.
  • Lena

Barn som börjar vid ett kan sällan prata, de borde vara vana!

Svar på tråden Dagis sätter fast min 2.5 åring ensam