• Johanna 398

Tror ni SD blir starkare eller svagare vid omval?

SD kommer försöka fälla varje regering som medverkar till invandringspolitiken. Det snackas just nu om ifall det blir omval eller inte. Vad tror ni? Omval = SD starkare eller svagare än innan? Skriv gärna varför ni tycker som ni gör!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tror ni SD blir starkare eller svagare vid omval?
  • Voodoodoll

Och med "vi" menar jag inte att jag röstar på SD, utan syftar på samtliga partier

• Gert

SD har redan ökat med några procentenheter sedan valet. Fram till 22 mars kommer SD ha ökat ännu mera.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-12-03 17:42:08 följande:

SD har redan ökat med några procentenheter sedan valet. Fram till 22 mars kommer SD ha ökat ännu mera.

Nej, Sd har minskat sitt stöd. 12,4% istället för 12,9% vid valet.

Men folk lär nog tröttna på partiets pajaskonster. Sd lär aldrig få någon reell makt över svensk politik så de kommer att fälla regering på regering men ändå stå kvar med offerkoftorna i högsta hugg utan makt.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-12-03 17:51:43 följande:
    Nej, Sd har minskat sitt stöd. 12,4% istället för 12,9% vid valet.

Men folk lär nog tröttna på partiets pajaskonster. Sd lär aldrig få någon reell makt över svensk politik så de kommer att fälla regering på regering men ändå stå kvar med offerkoftorna i högsta hugg utan makt.
    Du har ju haft så mycket rätt förut. *ironi*
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Angels

Jag tror de ökar, men jag hoppas att de som gått över till andra partier går tillbaka till alliansen så vi slipper denna cirkus på nytt.

• sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-12-03 17:55:31 följande:

Du har ju haft så mycket rätt förut. *ironi*

Och vad har jag sagt "förut" då?
  • Penida

Jag kan tänka mig att de blir svagare utan Åkesson.

Avskyr CIO-metoder
  • riboflavin

Utan Jimmie Åkesson kommer de troligtvis få färre röster, så beroende på om han kommer tillbaka i tid eller inte kan det bli stora skillnader. Moderaternas väljare kommer spridas ut tror jag då många moderata väljare röstade blått p.g.a Reinfeldt. Alliansen kan få det tufft utan en stark stadsministerkandidat. Pensionärerna kommer efter att ha fått alliansbudgeten svart på vitt massavvika från alliansen. Min personliga teori är att SD spelat sossarna i händerna. Plötsligt framstår nämligen Löfven som den tryggaste och mest stabila partiledaren och stadsministerkandidaten. Jag tror de rödgröna vinner igen, med större marginal och det enda Sd då åstadkommit är ett enormt slöseri med resurser.

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • riboflavin
    riboflavin skrev 2014-12-03 18:35:14 följande:

Utan Jimmie Åkesson kommer de troligtvis få färre röster, så beroende på om han kommer tillbaka i tid eller inte kan det bli stora skillnader. Moderaternas väljare kommer spridas ut tror jag då många moderata väljare röstade blått p.g.a Reinfeldt. Alliansen kan få det tufft utan en stark stadsministerkandidat. Pensionärerna kommer efter att ha fått alliansbudgeten svart på vitt massavvika från alliansen. Min personliga teori är att SD spelat sossarna i händerna. Plötsligt framstår nämligen Löfven som den tryggaste och mest stabila partiledaren och stadsministerkandidaten. Jag tror de rödgröna vinner igen, med större marginal och det enda Sd då åstadkommit är ett enormt slöseri med resurser.

Och där kom årets pinsammaste stavfel, två gånger dessutom. Försök ta mig på allvar ändå är ni snälla.
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
Svar på tråden Tror ni SD blir starkare eller svagare vid omval?