Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Tror ni SD blir starkare eller svagare vid omval?

SD har redan ökat med några procentenheter sedan valet. Fram till 22 mars kommer SD ha ökat ännu mera.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-12-03 17:51:43 följande:
    Nej, Sd har minskat sitt stöd. 12,4% istället för 12,9% vid valet.

Men folk lär nog tröttna på partiets pajaskonster. Sd lär aldrig få någon reell makt över svensk politik så de kommer att fälla regering på regering men ändå stå kvar med offerkoftorna i högsta hugg utan makt.
    Du har ju haft så mycket rätt förut. *ironi*
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    igsg skrev 2014-12-06 14:48:27 följande:
    Och vad åstadkommer din röst tror du?
    Din förra röst vet vi ju vad den åstadkom, kaos, extra kostnader för Sverige och stopp för förbättringarna till pensionärerna mfl.
    Tror du din röst kommer innebära någon skillnad? Att även om SD får 17% den här gången så kommer man få igenom sin extrema invandringspolitik? Vi vet alla att det inte kommer hända så varför inte rösta rött eller blått och påverka partierna inifrån till de förändringar ni eftersträvar, ni har större chans till förändringa på det viset än att rösta på ett parti som ingen vill samarbeta med och som inte kommer få något inflytande gällander den egna politiken om man inte får egen majoritet och så naiva är ni väl ändå inte att ni tror att det komemr ske.
    Och vad åstadkommer din röst tror du? Ytterligare ett nyval?
Svar på tråden Tror ni SD blir starkare eller svagare vid omval?