Inlägg från: Anonym (anne) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anne)

18 år längtar efter barn!

Jag har också haft en stark barnlängtan sen jag var väldigt ung (tog fart i 17-18 års ålder).. Jag har aldrig varit den som festar eller dricker (både jag och min kille är nykterister), har haft fast förhållande sen 14 års ålder och eget boende sen gymnasieålder. MEN vi väntade av praktiska skäl och nu är jag gravid med första barnet (är 25 år). Idag har vi båda jobb, bostadsrätt, sparade pengar osv.. Det känns bra att vi väntade pga av allt praktiskt.

Fundera på om er livssituation verkligen är 100% rätt/passande redan vid såhär tidig ålder? Finns förstås många 18-åringar som redan har allt (inkomsten, boendet osv), men man ska också vara mentalt mogen och redo (vilket jag inser nu att jag INTE var vid 18 års ålder, men alla är olika).

Vi är i alla fall glada att vi väntade, nu kan vi njuta av graviditeten till 100% och slippa oroa oss. Dessutom har vi ett låångt förhållande bakom oss så vi kommer bli ett toppen-team som föräldrar. Solig Det finns alltså enligt mig många fördelar med att vänta! Nu när vi äntligen ska få vårt första barn så är lyckan total. Solig

Svar på tråden 18 år längtar efter barn!