• Lisa104

18 år längtar efter barn!

Hej! Jag är 18 år och har sedan jag var 16 en sådan fruktansvärd barnlängtan! Jag har hela tiden haft en ganska "normal" längtan efter barn men nu när jag är 18 och äldre så är det verkligen olidligt. 
    Under hela min tonårstid så har jag aldrig någonsin haft det där behovet eller längtan av att festa, dricka alkohol osv. Jag har alltid föredragit att bara chilla med vänner hemma eller tex kolla bio (självklart tycker jag det är kul att festa och gör det ofta ändå men ni förstår nog min mening). Även nu när jag fyllt 18 är jag inte så intresserad av att dricka och gå ut i stockholms nattliv.

Ni förstår säkert inte ens alls vad jag vill med denna tråd, knappt att jag gör det själv! ÅH jag skulle behöva höra från andra, finns det fler som är unga mammor eller som har en lika stark barnlängtan som mig här på FL? 
    Jag vet att barn inte bara innebär en gosig liten bebis som aldrig växer. Självklart vet jag innebörden men jag ser inte det som något jobbigt. Jag älskar barn och längtar varje dag efter en graviditet... 

• Svar på tråden 18 år längtar efter barn!
  • Lisa104

Åh tack för era svar! 
    Jag förstår att jag måste vänta något år så jag har hunnit tagit studenten, flyttat hemifrån och byggt upp och sparat pengar. Jag vill också hinna göra allt roligt en sista gång nu nästa sommar innan jag skaffar barn. 
    Det är trots allt en människa man ska ha 110% ansvar för och kunna finnas där varje sekund. Det är ett enormt ansvar men jag kan faktiskt inte längta mer efter att få ta hand om mitt barn. 
    Jag ska få en bror i januari så jag antar att jag får gosa och leka lite mamma till honom så länge :P 

Det är skönt att familjeliv finns där man kan prata med fler som känner som en. Mina kompisar nästan hatar barn och vill vara minst 30 innan dom skaffar barn så jag kan inte prata med dom, för dom skulle ändå inte förstå min längtan. 

Jag vet inte riktigt varför jag har sån barnlängtan.. Men jag har alltid älskat barn och har alltid velat jobba med barn. Min mormor fick min mamma när hon var 17 och min mamma var 22 och pappa 20 när dom fick mig så det här att få barn i ung ålder är rätt "vanligt" i min familj

Svar på tråden 18 år längtar efter barn!