blir ni uppvaktade på eran födelsedag av svärföräldrarna?
Nyfiken! Min sambo blir det av mina föräldrar men jag blir det inte!
Nyfiken! Min sambo blir det av mina föräldrar men jag blir det inte!
Har nog bästa svärisarna. blir absolut uppvaktad. får även saker under året som ljus. tidnings prem nation. pyssel mm. min man säger att jag är den dotter hans mamma aldrig fick. mina föräldrar ger maken presenter på födelsedag och till jul. Prata med din kille om hur du känner. Här umgås vi bådas familjer när vi eller barnen fyller år så då blir det mer naturligt med present. hur firar ni?
Ja det blir jag. Och det blir lite skevt ibland för jag kan få dyrare och finare presenter från dem än från mina egna föräldrar. Det finns en viss klasskillnad om man säger så.
Men mina föräldrar uppvaktar min make också efter bästa förmåga. Det är tanken som räknas
Nej, å andra sidan blir inte mannen det ens heller vid sin födelsedag av sin mamma (har ingen kontakt med pappan) mer än ett grattis! Han fyllde nyss 30 och fick han nått? Nej.
Fy fan vad illa Mina ger alltid honom vid födelsedagar och jul.
Jag är med och grattar sambons föräldrar och syskon + deras respektive samt barn, den ända som hoppas över är jag. Vi har varit ett par i 4 år
Skulle vilja ha dina svärisar
Jag får en eller två presenter på min födelsedag och de kan sjunga för mig men det räcker. Mina föräldrar gör desamma för mik pojkvän..
Jag är med och grattar sambons föräldrar och syskon + deras respektive samt barn, den ända som hoppas över är jag. Vi har varit ett par i 4 år
Skulle vilja ha dina svärisar
Japp på båda
Nej, jag får inte ens ett grattis utav svärfar. Mina föräldrar brukar gratta och ge min man present på födelsedagarna. För att tillägga så säger min svärfar knappt grattis till min man, kanske vartannat år På mannens 30 årsdag så fick han ingenting, han kom inte heller och gratta trots vi nästan bor grannar..han var för upptagen med sin nya flamna som var på besök under den helgen. Blir irriterad bara jag tänker på det..
Jag får något litet av svärfars på jul och födelsedagen, ibland kan jag se att svärmor ansträngt sig, men ibland får jag samma som sambons brors flickvän fast i annan färg. Vi har varit tillsammans i snart sex år, och jag är ganska många år äldre än flickvännen. Man kan tycka att svärmor borde kunna göra skillnad på oss då, men samtidigt tänker jag inte lägga samma ansvar på mina svärföräldrar som på mina egna.
Mina föräldrar grattar mig när jag fyller år och på jul, sambon får ett grattis och några månader senare brukar mamma beklaga sig att han inte fått någon present och jag köper något från henne. Julklapp får vi ofta något gemensamt från mina föräldrar.
När sambon fyller år bjuder han hem sin familj till oss och vi fikar tillsammans, och när jag fyller år firar jag ofta med sambon och vänner (vi bor i samma stad som sambons familj, min bor två timmar bort). Men när min syster eller hennes sambo fyller år bjuder de hem båda familjerna samtidigt och ställer till med jättekalas. Det känns lite krystat och lite väl mycket när det bara är en vanlig födelsedag. Hade det varit en jämn födelsedag hade jag förstått det.
Nu uppvaktas inte de vuxna mer än vid jämna födelsedagar.
Men jag har alltid fått ett grattis av dom och när jag fyllt jämnt så har det varit en liten present