• Anonym (undrar)

blir ni uppvaktade på eran födelsedag av svärföräldrarna?

Nyfiken! Min sambo blir det av mina föräldrar men jag blir det inte!

• Svar på tråden blir ni uppvaktade på eran födelsedag av svärföräldrarna?
  • Anonym (....)
    Anonym (undrar) skrev 2014-12-05 10:31:21 följande:

Japp på båda

Bjuder du/ni in dem att fira dig? Det låter konstigt om de bara vägrar fira dig.
  • Houdini

Svärmor uppvaktar alltid både jul och födelsedagar. Svärfar ringer ( de är skillda) när jag fyller år. Julklappar fås bara när vi firar jul ihop.

Mina föräldrar uppvaltar maken. Present från min pappa och kort från mamma också skillda.

Mina förra svärisar uppvaktade mig både jul och födelsedagar.

• Anonym (Svärmor)

Jag uppvaktar inte mina svärdöttrar på deras födelsedagar och jag köper heller inte julklappar åt dem. De tillhör mina söners familjer och inte min, så jag känner inga krav på mig att göra annat än att förhålla mig vänligt till dem. 

• Mrs D

Ja, det blir jag. Kort, en liten present och så vill svärmor gärna tuta i mig lite tårta ;) Maken blir uppvaktad av min pappa, mormor och farmor på nästan samma sätt, han får kort och en lite present med posten eftersom vi inte bor i sverige. I år fick han även ett telefonsamtal från farmor där hon på knagglig engelska försökte förklar vilken fin pojk han är, till och med hemtjänsten höll med, sött.

• Anonym (nivån)

Jag tycker det kan göras olika, bara det hålls på samma nivå. Om föräldrarna inte uppvaktar sina vuxna barn speciellt mycket och därmed väljer att inte uppvkta sina barns respective alls, helt ok. Det som blir skevt är om det är som i ts, alla respektive utom en uppvaktas, det är fel.

• The Fugly

Absolut och min man blir uppvaktad av mina föräldrar när han fyller år.

• Anonym (*)
    Anonym (undrar) skrev 2014-12-05 09:56:51 följande:

Jag är med och grattar sambons föräldrar och syskon + deras respektive samt barn, den ända som hoppas över är jag. Vi har varit ett par i 4 år

Skulle vilja ha dina svärisar

Menar du att de bjuder hem när de fyller år, och att ni också gör det när du fyller år, men de kommer inte och köper ingen present?
  • Anonym (*)

Vi firar bara de vuxna, förutom när det är jämt, men svärmor ringer och säger grattis.

• Anonym (Anna)
    Anonym (Svärmor) skrev 2014-12-05 10:55:10 följande:

Jag uppvaktar inte mina svärdöttrar på deras födelsedagar och jag köper heller inte julklappar åt dem. De tillhör mina söners familjer och inte min, så jag känner inga krav på mig att göra annat än att förhålla mig vänligt till dem. 

Oj. Isigt. Ogillar du dem?
Svar på tråden blir ni uppvaktade på eran födelsedag av svärföräldrarna?