• Snorkfraken91

    Ni som ätit cerazette och inte haft mens under tiden

    Som rubriken lyder har jag frågor till just er! Jag började äta cerazette för ett år sedan och jag hade bara en mens sedan försvann den och har inte synats till sen dess. Skönt såklart, men jag tänker mycket kring den dagen när jag vill få igång systemet igen. Hur länge tog det för er att få igång allt igen? Blev det regelbundet på en gång? Hur länge tog det att bli gravida efter att ni slutat?


    Tacksam för svar Glad

  • Svar på tråden Ni som ätit cerazette och inte haft mens under tiden
  • siamgaro

    Min mens kom igång väldigt fort och är nu 5 dagar lång istället för 14 dagar, samt regelbunden så jag är definitivt glad över det i alla fall!

  • Snorkfraken91
    siamgaro skrev 2014-12-05 16:08:06 följande:

    Min mens kom igång väldigt fort och är nu 5 dagar lång istället för 14 dagar, samt regelbunden så jag är definitivt glad över det i alla fall!


    Ja, det låter ju bra i alla fall :)
  • Anonym (Sofia)

    Jag åt p-piller i många år och hade "piller-mens", sen bytte jag till cerazette och hade ingen mens alls under det året jag åt dem. Slutade i juli och fick tillbaka mensen efter 7 veckor, den var lite knackig i början men kom igång ganska regelbundet efter det. Nu i veckan plussade jag på BIM-5 :)

  • Santin

    Jag inklusive 4 pers jag känner har blivit gravida med cerazette.

    Då jag använde det så hade jag få blödningar.

  • Madicken01
    Snorkfraken91 skrev 2014-12-05 15:34:40 följande:

    Som rubriken lyder har jag frågor till just er! Jag började äta cerazette för ett år sedan och jag hade bara en mens sedan försvann den och har inte synats till sen dess. Skönt såklart, men jag tänker mycket kring den dagen när jag vill få igång systemet igen. Hur länge tog det för er att få igång allt igen? Blev det regelbundet på en gång? Hur länge tog det att bli gravida efter att ni slutat?

    Tacksam för svar


    Jag hade ätit Cerazette i ca tio år då jag slutade. Drygt en månad senare var jag gravid. Resulterade i en frisk liten pojke. Minns inte om jag fick någon mens innan jag blev gravid!
Svar på tråden Ni som ätit cerazette och inte haft mens under tiden