Inlägg från: jagärjagvemärdu |Visa alla inlägg
  • jagärjagvemärdu

Nyförlöst, fick träningskläder i julklapp av min man.

Förstår att du blir ledsen TS. Fick träningskläder (sport-bh, träningsskor, löpartröja, träningsbyxor) i 20 års present av min pojkvän + familj men då var det ju faktiskt något jag ÖNSKAT mig. Hade jag bara fått det sådär utan förvarning hade jag tänk "jaså, så du vill jag ska gå ner i vikt?" kan då bara tänka mig hur det skulle kännas när man är NYFÖRLÖST. Nej vafan, konfrontera men gör det inte anklagande, han kanske inte alls menade på det sättet.

• jagärjagvemärdu

Reagerar också lite på "små, tighta hotpants" alltså, är men t.ex. överviktig så kanske det inte är något man skulle bära? Jag själv är normalviktig enligt BMI, men skulle vilja påstå att jag är mullig, och jag skulle aldrig DRÖMMA om att sätta på mig sådana byxor. Inte ens om jag vägde 10 kg mindre (på gränsen till underviktig då). Enda gången jag skulle sätta på mig det är om jag var vältränad och fast, för även om man går ner i vikt och har ett hälsosamt BMI så kan man ändå vara "sladdrig" om man inte tränar. Tränade du innan graviditeten? Hade du likadana kläder då? Har du uttryckt dig om att du vill gå ner i vikt? Kanske under graviditeten sagt "åh jag längtar tills jag fött så jag kan börja träna igen" eller något sådan? Har du aldrig tränat innan och inte uttryckligen sagt att du vill gå ner i vikt är det ett väldigt märkligt beteende.

Svar på tråden Nyförlöst, fick träningskläder i julklapp av min man.