• Sandel

    Nyförlöst, fick träningskläder i julklapp av min man.

    Vad hade ni tyckt om att få träningskläder av er man i julklapp om ni för 10 veckor sedan hade fött barn? Det är dessutom kläder som man inte kan ha nu, utan till sommaren. 

    1. Vem tänker ens på att ge träningskläder till en hormonell nyförlöst kvinna? 2. Varför köper man sommarkläder i december? 3. Vad sägs om en fin ny tröja att ha nu när magen är borta, ett smycke, eller en massage? 

    Hade varit kul med något som piggar upp, gör en glad eller åtminstone kan användas nu. Just nu skulle jag bli glad bara jag fick en kram. 

  • Svar på tråden Nyförlöst, fick träningskläder i julklapp av min man.
  • Tow2Mater

    Julen har ju inte ens kommit ännu... var det en tidig julklapp kanske han vill du ska borja gå till gymmet, nu.... tillsammans med honom?

  • FrauCasio

    Hade blivit väldigt sårad och ledsen. Tyckt att han var en egoistisk idiot, att här har jag liksom burit på hans barn i nio månader med allt vad det innebär och med en tuff förlossning som toppen över allt. Då ska inte han komma och ge denna superkropp sådana ovärdiga pikar.

    Man har väl en spegel och ser själv dessutom. Sedan ska inte nyförlösta träna alls på minst sex månader.

    Träna ska mamman själv besluta om!

  • Sandel
    Tow2Mater skrev 2014-12-05 20:48:51 följande:

    Julen har ju inte ens kommit ännu... var det en tidig julklapp kanske han vill du ska borja gå till gymmet, nu.... tillsammans med honom?


    Nej, det var min julklapp. Den var beställd och kom idag, så jag fick den i förväg. 
  • Gweny

    Lite småklumpigt. Om han är otränad, så ge samma sak tillbaka.  eller en kurs i matlagning, ifall han inte brukar göra det. 

  • Sandel
    Dixie skrev 2014-12-05 20:51:39 följande:

    Har du redan fått julklapp??

    Har du pratat om att du vill börja träna?


    Fick den i förväg. Nej, jag har inte pratat om träning. 
  • cirkusmusen

    Jag vet inte hur jag skulle reagerat. Om jag har haft en träningsperiod innan och under graviditeten så skulle jag nog bli glad. Förutom att det var sommarkläder då.

    Om jag inte tränat varken innan eller under graviditeten eller ens nämnt det hade jag tagit illa upp. Liksom, jag har nyss blivit mamma, låt mig och min kropp vara ifred!

  • Margaux

    Hello vilken osmidig man.... Det är ju dock lov att hoppas att du får något annat på julafton!

    Jag hade blivit skitsur både över "budskapet" och att jag fick presenten för tidigt!

  • Sandel
    Margaux skrev 2014-12-05 20:54:55 följande:

    Hello vilken osmidig man.... Det är ju dock lov att hoppas att du får något annat på julafton!

    Jag hade blivit skitsur både över "budskapet" och att jag fick presenten för tidigt!


    Nej nej, this is it. Han sa till och med god jul när han räckte över den. 
Svar på tråden Nyförlöst, fick träningskläder i julklapp av min man.