Inlägg från: Helenmedh |Visa alla inlägg
  • Helenmedh

Nyförlöst, fick träningskläder i julklapp av min man.

Jag förstår dig ts! Men jag kan ändå inte låta bli att skratta lite.. Förlåt. 
    Detta är en sån sak min make skulle kunna göra, på pricken! 
    Fick barn för 6 veckor sedan och har börjat prata om att börja träna och gå ner i vikt. Skulle inte förvåna mig om han köpte ett gymkort för att vara snäll i julklapp och jag i min tur skäller ut honom och anklagar honom för att tycka att jag är tjock. 

Alltså.. Det är garanterat inte din mans mening! Men jag har lärt mig att kvinnor och män tänker väldigt olika och ser på saker väldigt olika. 

Tex: Jag fyllde år för en vecka sedan. Maken kom hem med choklad. Med nötter. Jag är hyperallergisk mot nötter. 
    Jag frågade varför han köpt sån choklad. Han svarade: Såg att du stod i affären häromdagen och tittade på dessa och mumlade Mmmm.. Så jag trodde du skulle uppskatta dom.. 

Okej, i teorin skulle jag uppskatta den chokladen. Men i praktiken fungerar det ju inte eftersom jag är allergisk. 
    Men det var ju en fin tanke eftersom han TRODDE att jag ville ha dom och köpte dom för MIN skull. 

Lite som träningskläderna. Tror jag iallafall. Jag känner inte din man men kan tänka mig att det är lite så: Han kanske tror att du vill "komma iform" efter graviditeten och tror då att han ger dig en jättebra julklapp! Men i själva verket blir det bara sååå fel eftersom vi tolkar och överanalyserar allting. 

Men som sagt, jag förstår att du blir ledsen. Det skulle jag också bli. Tills jag tänkt efter hur män faktiskt fungerar. 

• Helenmedh
    Alexi skrev 2014-12-06 12:41:29 följande:
    Alltså, kom han hem med choklad med nötter till sin allergiska fru? Det är ju helt vansinnigt och slår TS julklapp. Hur tänkte han där? Jag är också superallergisk mot nötter och hade trott min man fått ett slag i huvudet...
    Ja det gjorde han. Men han visste inte att det var nötter i dom. Han hade bara sett att jag stod i affären och tittade på dom och han blandade ihop dom med den sorten som inte innehåller nötter. 
    Jag bara tittade på honom och frågade varför han köpt hasselnötsfylld choklad sen gav jag honom en kram och sa att det var tanken som räknades, han trodde ju trots allt att det var sorten jag älskar och kan äta. 
Svar på tråden Nyförlöst, fick träningskläder i julklapp av min man.