Familjebil - behöver råd
Köp en Audi A4. Ni kommer inte att ångra er. Här är en 2012 för 189 papp (finns massor på Blocket):
Men har man pengarna för bränsle och service så är det ju en bra snygg bil i alla avseenden jag kan tänka mig.
Köp en Audi A4. Ni kommer inte att ångra er. Här är en 2012 för 189 papp (finns massor på Blocket):
Hehe, håller absolut med, man får vad man betalar för (oftast). I mitt fall köpte jag min bil för 7000 kr med alla 8 däcken och 15 år på nacken. Den gör det jag behöver få den att göra och krånglar aldrig. Vad jag såg när jag var ute efter bilen var att jag för 40-50 000 skulle kunna få en riktigt, riktigt bra bil för ändamålet. Sedan kan jag tänka mig att man vill ha en bra mycket bättre bil om man har en budget på 200 000 kr. Jag skulle nästan vara sugen på att snarare lägga de 200 000 kr på kontantinsats och köpa en betydligt dyrare bil med lån.
Men som sagt, när jag blir äldre och har ett bättre sparkapital och högre inkomster, då blir det helt klart en Audi, av något slag, om de vid det laget håller samma premiumkänsla som de tillverkar idag :)
Glömde förresten att skriva att Galaxy från Ford är ett bra 7-sitsigt alternativ om du vill ha en 5-sitsig bil med MYCKET bagage (ta ut de två bakre sätena). Den är billig i bränsle också. Det jag tycker är bra med den är att den är snygg också (för att vara familjebil).