Inlägg från: Helhet |Visa alla inlägg
  • Helhet

Är man rasist bara för att man vill minska invandringen?

Muslimsktjej skrev 2014-12-08 15:50:46 följande:

Nope man är inte rasist för att man vill minska invandringen, det är snarare anledningen till varför man vill minska invandringen som avgör om man är rasistisk eller inte.

Det där är väl inte riktigt sant heller? Nu överdriver jag, om jag inte vill att vi tar emot 1 miljon ryssar per år ( vilket jag inte skulle vilja), i låt oss säga 15 år så att de hamnar i majoritet, är jag rasist då?
  • Helhet
    Muslimsktjej skrev 2014-12-08 17:30:29 följande:

Nej det är du inte.

Om du däremot inte vill ta emot ryssarna för att "dessa jävla undermänniskor inte har något att göra i Sverige!!!!!1111 SVERIGE ÅT SVENSKARNA JÄVLA KOMMUNISTJÄVLAR!!!!!!!!" så blir det en annan sak.

Nä mera, att det inte skulle fungera ekonomiskt. Ändrar mig delvis med ,varför skulle jag vilja ha dem här, vi har alltid klarat oss bra själva. Med din logik är det ju rasistiskt att inte låta kineser bli en majoritet i det flesta småländer i världen.
  • Helhet
    Muslimsktjej skrev 2014-12-08 17:54:27 följande:

Läste du min första mening? Skrev att du INTE var rasist för det, alltså betyder det att jag INTE anser att man är rasist för att man inte vill bli minoritet i sitt land.

"Varför skulle jag vilja ha dem här" - Väldigt många invandrare kommer ju hit som flyktingar (främst den invandring folk är emot), så jag antog att med ditt exempel om ryssar så menade du om ryssarna behövde komma hit för att det t.ex blev stora konflikter i landet (för varför skulle annars så många ryssar komma hit?). Att du sedan skriver "varför skulle jag vilja ha dem här" låter väl lite sådär.

De flesta kommer inte hit som flyktingar. Jag tror inte att folk är emot de ca 10 % som är riktiga flyktingar. Kan tänka mig att bra många ryssar skulle vilja komma hit och leva på bidrag om det va möjligt, vad tror du?
Svar på tråden Är man rasist bara för att man vill minska invandringen?