• Ca_rr_o87

    gravid, partner kollar på porr

    Jag är gravid. Innan jag blev gravid var det ofta/alltid jag som tog initiativ till sex. Även i början av graviditeten var det oxå jag. Jag tröttnade på att ta första steget. Så nu har vi inte haft sex för att jag skulle se hur lång tid det tar innan han vill. Det har väl gått ca fem veckor. Nu för ett par dagar sedan så upptäckte jag på datorn att han kollar på porr, antagligen onanerar han oxå. Är ledsen o vet inte hur jag ska ta upp det med honom. Jag känner ju att han inte vill ha sex med mig för någon anledning kanske att jag är gravid och stor(om magen) behöver lite råd? Överdriver jag? Skulle ni bli arg/ledsen om ni var i min situation?

  • Svar på tråden gravid, partner kollar på porr
  • Rosen
    Ca_rr_o87 skrev 2014-12-08 15:43:03 följande:

    Jag är gravid. Innan jag blev gravid var det ofta/alltid jag som tog initiativ till sex. Även i början av graviditeten var det oxå jag. Jag tröttnade på att ta första steget. Så nu har vi inte haft sex för att jag skulle se hur lång tid det tar innan han vill. Det har väl gått ca fem veckor. Nu för ett par dagar sedan så upptäckte jag på datorn att han kollar på porr, antagligen onanerar han oxå. Är ledsen o vet inte hur jag ska ta upp det med honom. Jag känner ju att han inte vill ha sex med mig för någon anledning kanske att jag är gravid och stor(om magen) behöver lite råd? Överdriver jag? Skulle ni bli arg/ledsen om ni var i min situation?


    Han kanske antar att du inte är intresserad av att ha sex eftersom du inte tar något initiativ för det. Han är ju van vid att du brukar göra det om du vill ha sex. Därför kollar han på porr eftersom han kanske respekterar ditt "beslut".
  • Helenmedh

    Skulle partnern föredra porr framför mig och att jag ville ha sex så skulle jag bli ledsen. 
    Skulle han ha sex med mig och kolla på porr ändå och tillfredställa sig själv ändå så skulle jag bara rycka på axlarna. 

    Alltså - så länge inte hans runkande och porrtittande går ut över vårt gemensamma sexliv så skulle jag inte bry mig. 

    Så ja, som jag kan läsa utifrån din ts så skulle jag bli ledsen och fråga varför han föredrar porren framför mig när jag uppenbarligen vill ha sex. 

  • RamboMannen

    Skit i det, bara för att han kollar porr så betyder det inte att det inte är dig han fantiserar om. Han kanske söker upp klipp där det är en tjej som påminner om dig och så fantiserar han om dig. Det är så det brukar vara. Det är många killar som har problem med att ligga med bruden när hon är gravid och det har inte med henne att göra utan att det bara känns fel för att ens unge ligger inne i magen.

  • Gathenhielm

    Om det alltid är du som tagit initiativet så förmodar han väl att du har tappat intresset på grund av graviditeten. Istället för att pressa dig väljer han istället att runka i tysthet.

    Knappast århundradets mysterium, det här.


    Reasons... we all have them, at times.
  • TreBlirFyra92

    Bara vara ärlig mot han och säga att du vill att han ska ta första steget till sex med och att du upplever de som att han inte vill ha sex med dej för du är gravid. Du kan ju inte få svar om du inte frågar honom. Glad Lycka till!

  • Ca_rr_o87
    Gathenhielm skrev 2014-12-08 15:51:02 följande:

    Om det alltid är du som tagit initiativet så förmodar han väl att du har tappat intresset på grund av graviditeten. Istället för att pressa dig väljer han istället att runka i tysthet.

    Knappast århundradets mysterium, det här.


    Reasons... we all have them, at times.
    Men varför inte fråga ist för att bara anta att det är graviditet. Jag har ju tröttnat pga han aldrig tar initiativet
  • Ca_rr_o87
    Rosen skrev 2014-12-08 15:48:09 följande:
    Han kanske antar att du inte är intresserad av att ha sex eftersom du inte tar något initiativ för det. Han är ju van vid att du brukar göra det om du vill ha sex. Därför kollar han på porr eftersom han kanske respekterar ditt "beslut".
    Man kan ju fråga o inte anta att det är så.
  • Ca_rr_o87
    RamboMannen skrev 2014-12-08 15:48:39 följande:

    Skit i det, bara för att han kollar porr så betyder det inte att det inte är dig han fantiserar om. Han kanske söker upp klipp där det är en tjej som påminner om dig och så fantiserar han om dig. Det är så det brukar vara. Det är många killar som har problem med att ligga med bruden när hon är gravid och det har inte med henne att göra utan att det bara känns fel för att ens unge ligger inne i magen.


    Vi har haft sex under graviditeten innan o då hade han inte ngt problem, varför ha det nu??
  • Rosen
    Ca_rr_o87 skrev 2014-12-08 16:01:32 följande:
    Man kan ju fråga o inte anta att det är så.
    Män är inte så smarta haha
  • Gathenhielm
    Ca_rr_o87 skrev 2014-12-08 16:00:38 följande:
    Men varför inte fråga ist för att bara anta att det är graviditet. Jag har ju tröttnat pga han aldrig tar initiativet
    Har du snackat med honom om detta?
    Reasons... we all have them, at times.
  • RamboMannen
    Ca_rr_o87 skrev 2014-12-08 16:02:25 följande:
    Vi har haft sex under graviditeten innan o då hade han inte ngt problem, varför ha det nu??
    För mig blev det ett problem när magen blev stor och jag kände barnet röra sig, kanske sista 3 månaderna,  Inte innan. Men efter så ville jag ha min kvinna hela tiden, så misströsta inte! :)
Svar på tråden gravid, partner kollar på porr