• Mrs Okänd

Kärlek

Känner lite likadant ibland, fast tvärtom. Min man vill kramas mer än mig. Vet inte om det har med barnen att göra...de är väldigt "på" mig...sitter i knät, kramas väldigt mycket och sjunger fina sånger om hur mycket de älskar mig, på ett sätt blir det att jag gärna är helt själv när tillfälle ges. Känner ibland ändå dåligt samvete och försöker tänka på min mans närhetsbehov. Vi har dock mycket sex så det hjälper upp en del.

Varför vill hon inte prata om det?

• Mrs Okänd
    Anonym (M.K) skrev 2014-12-09 10:47:51 följande:
    Så är det nog som du beskriver. Våra barn är väldigt intensiva och kärleksfulla och väldigt på henne men jag vill ändock beskriva att jag är väldigt närvarande pappa och de suger verkligen väldigt mycket kärlek även från mig och det ska barn naturligtvis göra. Vi karmas och pussas mer sällan och det gör att det blir alltid på mitt initiativ. Jag kan aldrig ladda om känslomässigt och inte heller kompenseras som din man genom att ha sex ofta. Det gör att jag blir extremt kylig mot henne när det är alltid jag som tar initiativet och trugar.  

Jag vet inte varför hon inte vill prata heller. Hon bedyrar att hon älskar mig och jag är hennes livs kärlek men jag börjar naturligtvis tvivla...Det har inte undgått henne sedan i helgen att jag har härsknat genom ett smärre utbrott i lördags innan vi la oss.  

Det hör tillsaken att jag inte kan sova om jag inte reder ut en situation och det vet hon mycket väl om efter så många år. Har sovit max 8 timmar på 3 dagar. Jag vill aldrig ta upp saker och ting med henne förrän barnen har lagt sig och nu senast igår kväll när jag ville prata då tyckte hon att 21.45 var för sent för att prata och då lämnade jag sovrummet med frustration och enormt besvikelse och la mig på soffan. Hon stängde bara dörren efter mig och la sig på nytt. Jag tänkte i natt med tanke på att hon inte ville prata så beskrev jag mina känslor och hur jag har känt på sistone i ett mejl till henne så att vi undviker gå i försvarsställning i en dialog. Jag såg att hon läste mejlet i morse i sin telefon utan någon reaktion innan vi skildes åt.

Känner mig faktiskt väldigt förtvivlad.
    Känner verkligen med dig. Jag har ibland försökt få min man att prata när vi haft våra problem men det finns inget värre när man inte får nåt svar. Då kan man inte heller lösa problemet. Det kan ju vara så att hon inte heller vet varför hon inte har så stort behov av intimitet och då kanske hon också blir "rädd" för att inte ha detta behov. Sen är man ju lite olika. Min man vill gärna kramas för att få en bekräftelse på att allt är bra. Hoppas för din skull att hon just nu tänker över situationen och kan ge dig respons.
  • Mrs Okänd
    Linux1003 skrev 2014-12-09 11:06:28 följande:
    Det är just bekräftelsen jag behöver och känna att allt är bra.Tack så hjärtligt för återkopplingen.

Kan nog stämma. Jag kan ju också göra så ibland och just en kram innehåller ju så mycket. Tyvärr är det ju just stress som gör att man inte hinner "stanna kvar" i kramen.
  • Mrs Okänd
    Linux1003 skrev 2014-12-09 11:40:24 följande:
    Så kan det vara också. Jag har surat förr men släppt det bara efter någon dag men nu känner jag att det rinner över och jag står inte ut längre.

Jag har aldrig varit otrogen och avskyr otrohet men jag har tom den senaste tiden övervägt om det finns någon kvinna i samma situation som jag själv som behöver närhet, bekräftelse och inte minst sex och som inte vill ge upp sin familj. Men det är knappast långsiktigt och någon lösning på problemet.

Ja, jag har känt precis samma sak. Men det hjälpte varken att sura eller ignorera. Just nu är mitt liv helt upp och ner så vi hinner bara med snabbisar innan jag däckar i soffan. Vet att min man inte riktigt gillar det men han vet ju att jag har det jobbigt nu. Men vi har haft många gräl om sex och närhet. Ändå ville vi egentligen samma sak...tror jag...bara att jag vill lite mer. Felet är att kanske också att han aldrig gnällt om sex direkt, precis som om han inte brydde sig. Obestämd
  • Mrs Okänd
    Linux1003 skrev 2014-12-10 08:14:47 följande:
    Då har man avklarat ytterligare en natt i vrede och frustration utan få prata ut och få gehör.

Fick du ingen respons alls?
  • Mrs Okänd
    Anonym (gettupp) skrev 2014-12-10 09:06:14 följande:
    Jag tycker mig se ett genomgående problem här på FL. Det finns många män som efter flera år i förhållandet vaknar upp och konstaterar att partnern inte är så intresserad av sex eller närhet längre.
    Tyvärr är det så att kvinnor inte riktigt behåller sin attraktion till mannen år efter år. Män behåller sin attraktion till sin partner på ett annat sätt medan kvinnor tröttnar och antingen tillfredsställer sitt behov av närhet med barnen - eller söker uppmärksamhet hos andra män. Och tyvärr hjälper det inte att diskutera problemet, man kan inte välja sina känslor, dom kommer och går utan att vi har makt över dom.

Tror också att det kan vara så i många fall.
  • Mrs Okänd
    Q tankar skrev 2014-12-12 10:07:37 följande:
    ... vill lägga till en sak som är viktigt i sammanhanget rörande din frus större svårighet till närhet; Närhet föder intimitet och sex, så är det. Det kom ut en rapport inte för så länge sedan om att par (oavsett längd på förhållandet) som sover nakna tillsammans - har också mer sex tillsammans och de upplever också att de har ett bättre samliv än andra par (mer nöjda).

Därutöver ska man vara absolut medveten om - att man kan bli väldigt mätt på närhet som kvinna när man har små barn, ett eller flera...så när man därutöver också ska hålla om mannen får man som kvinna lätt en att känsla av att man inte gör annat än att ge... känslan av att mannen bara blir "ytterligare ett barn" att hålla om kan infinna sig.... därför är det här med medvetenhet hos kvinnan och hos dig som man - så viktigt.

Personligen tror jag den bäst infinner sig för kvinnan om paret lägger upp vardagen så att hon får mer egentid. Hon måste få vila sin kropp och sin hjärna från barnen för att överhuvudtaget få intresse och lust för närhet som kvinna i ett möte med dig som man.

Kan du visa henne det jag skrivit? Kan det vara något att samtala kring? För jag tror att det finns kvinnor som förväxlar denna trötthet på närhet som avsaknad av lust för mannen!! (det behöver inte vara så, men det kan vara så)

Önskar er varm lycka till!!
    Jag har också haft barn som sovit mycket dåligt och vaknat varannan timme på nätterna ibland och ammat hit och dit. Under värsta perioden så ville jag hellre att han höll bebisen än kramade mig. Men sen helt plötsligt fick jag mycket mer sexlust och då hittade jag (vi) tid till sex hela tiden. Jag kan även säga att när lusten ökade så ändrades även inställningen till sex, att jag väljer att ha sex istället för att inte ha det. Och jag är glad att både jag och min man tänder fort så att vi kan ha våra snabbisar inlåsta på toan. Det var varit många år vi inte sovit jämte varann men det har medfört att vi måste hitta stunder för sex vid andra tillfällen.

Men jag tror som du ändå att det är många kvinnor som känner att de ger och ger mer än vad de får. Och vid de tillfällena är det kanske egentid som är mycket viktigare än en kram eller sex. Att bara få vara helt själv är ju lyx när man har en bebis.
  • Mrs Okänd
    Linux1003 skrev 2014-12-12 14:14:14 följande:
    Tack ska du ha. Kan bara instämma och jag ska definitivt visa ditt inlägg när vi kan föra en balanserad diskussion. Just nu ligger jag lågt och låter stormen lägga sig.

Det har ju inte börjat blåsa än ju....Flört (nu tänkte jag på luciastormen)
  • Mrs Okänd
    Anonym (Trött) skrev 2014-12-12 14:20:08 följande:
    Ta absolut inte upp det i sängen bara..

Gör väl inget om man pratar där?
Svar på tråden Kärlek