Inlägg från: Anonym (kär-lek) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kär-lek)

Kärlek

Du kanske får försöka övertyga din kärlek om att det är intimitet du i första hand söker genom att vara ödmjukt envis i dina försök. 

• Anonym (kär-lek)

Alltför många har svårt för att prata om "jobbiga" saker, även om det är det alla borde lära sig att göra...ge inte upp det spåret! Uttryck dina tyckanden o tänkanden, men se upp för att låta anklagande!

• Anonym (kär-lek)
    Anonym (M.K) skrev 2014-12-09 10:52:20 följande:

Jag har mina brister och är väldigt pragmatisk. Jag vill inte på något sätt måla mig själv som en 100 procentig omtänksam make men jag uppvaktar henne ofta med blommor och försöker komma iväg på tumanhand på någon restaurang för att komma ifrån hemma miljön. Vi är inte direkt bortskämda med barnvakter.

Det är inte lätt att var intimt när alltid skyller på trötthet och vänder ryggen.

För trött för närhet?...verkar som hon tror att du vill ha sex och att det är just till det hon svara på att hon är trött. Du kan ju alltid krypa nära och intill och visa att du menade något annat...som närhet!?
  • Anonym (kär-lek)
    Linux1003 skrev 2014-12-12 09:44:06 följande:
    Jag håller absolut med det du skriver. Jag har nu förstått att kvinnor får högre sexlust efter i alla fall 2-3 förlossningen. Önskade att detta gällde även min fru och att vi hade haft samma utveckling i vårt sexliv. Vi har det väldigt bra i övrigt och det är bara sexet och närheten som ligger på 30 % alltså lågfart. Självklart ska man ta steget bort om ett förhållande blir destruktivt och det gynnar naturligtvis inte barnen bara för att man håller ihop.
    Min erfarenhet är inte att själva förlossningarna och eller antal förlossningar påverkar lusten...snarare den tid det tar efter sista/senaste förlossningen att inse att hon inte bara är mamma längre utan även kvinna och att hon har en man som inte bara är pappa. Individuellt i allra högsta grad förvisso, men inte mindre troligt för det. Anledningarna och orsaker till varför det är så eller hur lång tid det tar för varje kvinnlig individ varierar säkert, men en hel del liknelser kan säkert dras här. Att som man förstå vad det innebär att vara gravid, bli gravid, föda och amma går naturligtvis inte, inte idag hur som helst :)...sen förändras kvinnans kropp osv. När allt det där är accepterat och kvinnan har förlikat sig med hur det är och känner att hon är mogen för att ta sig ur det...DÅ inbillar jag mig att det släpper rejält! Hoppas det löser sig för er och att din partner hittar tillbaka till att även vara kvinna och lära sig trivas med sig själv och den hon är och har blivit.
Svar på tråden Kärlek