• Marängen

Bf juli 2015 - Bildtråd

Hej alla blivande juli-mammor!

Här kommer en bildtråd för oss som längtar efter våra kommande juli-bebisar!

Lägg upp bild på er vackra mage, shopping, gravtest, ultraljud mm

Ps! Här är vi snälla mot varandra och alla magar växer olika fort och ser olika ut! :)

• Svar på tråden Bf juli 2015 - Bildtråd
  • Marängen
    Mikesfru skrev 2014-12-17 20:38:04 följande:

phpHEHIE236968.jpg

Lilla/e pricken idag, 8+6. Lycka!

Åh vilken söt!! Fick du veta mm? :)
  • Maddss
    Mikesfru skrev 2014-12-17 20:38:04 följande:

phpHEHIE236968.jpg

Lilla/e pricken idag, 8+6. Lycka!

Va häftig bild! :)
  • Mikesfru

22,2 mm :)

Marängen skrev 2014-12-17 21:10:28 följande:

Åh vilken söt!! Fick du veta mm? :)

• doccah

Min kvällsmage v. 8 :) var en planka innan så är ju ändå liiite skillnad :D

• Sixtensmamma14

Var på VUL och vanligt ultraljud här om dagen och när hon kände på livmodern för att gissa hur långt gången jag var gissade hon på vecka 13+0. När vi gjorde VUL visade det sig att  jag var i vecka 11+1. Haha stor livmoder? Glad Kanske för att det är andra graviditeten.. Hjärta

• chilibean
    Sixtensmamma14 skrev 2014-12-18 13:35:42 följande:

Var på VUL och vanligt ultraljud här om dagen och när hon kände på livmodern för att gissa hur långt gången jag var gissade hon på vecka 13+0. När vi gjorde VUL visade det sig att  jag var i vecka 11+1. Haha stor livmoder? Glad Kanske för att det är andra graviditeten.. Hjärta

Har läst att man ska kunna känna livmodern lite ovanför blygdbenet runt vecka 12-13...men hur känner man att det är livmodernObestämd hur känns den?
  • Sixtensmamma14
    chilibean skrev 2014-12-18 17:35:42 följande:
    Har läst att man ska kunna känna livmodern lite ovanför blygdbenet runt vecka 12-13...men hur känner man att det är livmodernObestämd hur känns den?
    Hm.. ingen aning? Läkaren tryckte in två fingrar emellan benen på mig och tryckte på magen ganska hårt..
  • eescala
    chilibean skrev 2014-12-18 17:35:42 följande:

Har läst att man ska kunna känna livmodern lite ovanför blygdbenet runt vecka 12-13...men hur känner man att det är livmodern hur känns den?

Jag känner var min livmoder är. Känner sidorna och toppen av den. Kännd lite så skumt men samtidigt mysigt. :) för mig känns de som en hård boll under huden (svårt att förklara) som om man trycker lite för hårt gör ont typ.
Svar på tråden Bf juli 2015 - Bildtråd