• Lillan86

    Inte det minsta glad...

    Är inte speciellt glad just nu... Har bara massa tankar om allt som kan gå fel, hur förhållandet ska bli efteråt och hur min man tänker...

    Det första jag är orolig för är att något ska vara fel på barnet (har ultraljud nästa vecka så då blir jag nog lite lugnare)

    Jag känner mig ganska ensam i det här äventyret. Min man har redan två barn sedan innan, men för mig är det första gången. Han tar nog det mesta för givet eftersom de graviditeter han varit med om innan har varit komplikationsfria. Jag har diabetes typ 1 sedan mer än 20 år tillbaka och har varit sjukskriven större delen av graviditeten hittills och jag träffar läkare/sköterska en gång i veckan. Än så länge har han inte följt med på något möte, och han frågar inte så mycket självmant utan det slutar alltid med att jag till slut måste berätta själv.

    Jag märker att min man inte alls vill ta i mig eller ens vara speciellt nära mig och sex har helt försvunnit från kartan, trots att jag gjort mina försök att starta något. Jag är mer sugen än någonsin men min man har tappat allt, han säger bara att det känns konstigt och att gravida kvinnor inte är speciellt attraktiva. Innan har han alltid funnit mig attraktiv och gett mig bekräftelse, så det gör mig otroligt ledsen och nere..

    Oron att han inte ska finna mig attraktiv igen efter förlossningen, att sexlivet ska fortsätta vara obefintligt och att sexet kommer kännas annorlunda gör mig jätterädd...

    Tar jag upp detta med honom säger han bara att jag inte ska vara orolig, sen tror han att allt ska vara bra igen..

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-10 09:27
    Vad ska jag tänka egentligen? Ni får gärna dela med er av era erfarenheter.

  • Svar på tråden Inte det minsta glad...
  • Minxy

    Ibland kan det vara bättre att skriva ett "brev" där man förklarar hur man känner. Dels så får du en möjlighet att formulera dig klart och genomtänkt, dels så kommer inte han avbryta dig efter två meningar med ett: "Det blir nog bra sen."

    Det är nog det enda tips jag kan ge. Min man har alltid varit totalt ointresserad av mina graviditeter :D

    Jag minns att jag kände mig fruktansvärt sårad av hans ointresse när jag väntade första barnet. Med andra hade jag vant mig och nu med tredje så bryr jag mig inte :)

    Han är bara sån - jag vet ändå att han tar sitt ansvar när barnet är fött + att han är en underbar pappa och make som ger familjen allt! Han är bara väldigt ointresserad av själva graviditeten :)

Svar på tråden Inte det minsta glad...