• Upptaget

Liten/dålig äggreserv <30

Skulle noga vilja påstå att det är positivt att du faktiskt lyckats bli gravid.

Jag har inte varit med om exakt det du varit men har misstänkt att jag är på väg in i tidigt klimakterie, är 28 år. Hur kan man kolla sådant?

För övrigt har jag 3 graviditeter som inte velat gå vägen.. Tyvärr.

Jag kämpar på jag med och hoppas att vi båda får en solskenshistoria. :)

• Upptaget

Mycket började med svettningar jag fick som kom plötsligt, sen just detta med mina graviditeter. Känns som kroppen inte riktigt är som den ska. Sen minns jag för några år sedan då min mamma påpekade detta med att skaffa barn, hon berättade att kvinnorna i vår släkt kom tidigt in i klimakteriet.

Jag har haft ett missfall och två utomkveds. Ett i äggledaren (har bara en kvar), samt ett i bukhålan. Samt tog flera år mellan varje graviditet.

Jag har tagit de prover som tas vid utredning, inga märkbara konstigheter. Hade förr stul med sköldkörteln men den ligger på normala värden idag. Det hade nog synts om jag var på väg in i klimakteriet va? Är ju så rädd för detta.

Vi har bestämt oss för att försöka på egen hand till sommaren annars be om att få hjälp.

Hur ska ni göra? Men måste ju återigen säga att det är positivt att du lyckats bli gravid och dessutom så pass tätt.

• Upptaget

Ja det hade dem ju gjort. Men visste inte om just dem ingick i utrednings proverna? Fast det borde de iofs göra. Konstigt annars.

Men det finns inte en chans att dina värden varit tillfälliga? Jag tänker lite som så att kroppen är så jäkla skum. Men oavsett så kan du bli gravid. Jag hade verkligen värdesatt att kunna bli gravid så tätt. ????

Nu är det 13 månader sen senaste graviditeten. Inte nog med att det blir missfall m.m utan det ska ta tid också, grrr.

Sen vikt kan ju påverka. Jag hade garanterat också blivit tillsagd att gå ner för att få hjälp. Men bli gravid och få missfall har jag fått när jag varit tjock, medel, smal.. Typ.

Men håller iaf på att gå ner igen till min normala vikt, tror inte det påverkar graviditeten men är kravet så, så är det bra att vara förberedd ????

Du får gärna skriva meddelande istället så kan vi snacka vidare där ????

Svar på tråden Liten/dålig äggreserv <30