• Carrowl

Pappan sover naken med vår 7-åriga dotter

Min exman sover naken med vår 7-åriga dotter som också sover naken. Jag tycker inte detta är okej eftersom hon är så pass gammal men han tycker att jag är konstig som ens tar upp det. Vad tycker ni?

• Svar på tråden Pappan sover naken med vår 7-åriga dotter
  • Carrowl

Jag ser inte att det är konstigt att visa sig naken. Inte alls, det jag tycker är konstigt är att dom sover nakna, båda två i samma säng!

Flickan och kråkan skrev 2014-12-11 20:08:17 följande:

Oj, jag och barnen är nakna tillsammans lite då och då. Jag har pojkar och jag är mamma. Märklig syn på kroppen och nakenhet om man enbart ser sexualitet med nakenhet.

• Carrowl

Hon delar rum med sin lillebror och ibland stör dom varandra så att dom inte kan sova och då tar han enkla vägen och låter henne sova i hans säng. Hon har sagt stt pappa säger att hon ska sova naken, vet inte om det är så och nu blir hon mest sur om jag frågar om hon sover i pappas säng, utan kläder.

Anonym (Klok) skrev 2014-12-11 21:42:53 följande:

Jag har en 4-åring som tex badar i badkaret naken med pappa eller bastar naken men han skulle aldrig få för sig att sova naken med henne och speciellt inte att hon också är naken. Av vilken anledning? Underkläder är väl inte mycket att begära att man ska dra på. Jag skulle inte sova med henne naken. 

Sen en annan fråga, varför sover de tillammans??

För min del är nakenhet ok i vissa situationer men i övrigt dra på lite kläder, det är ändå barn. 

• Carrowl

Nej, det gör han inte och har aldrig gjort tror jag. Inte sovit i hans säng heller.

Flickan och kråkan skrev 2014-12-11 22:33:53 följande:

Sover lillebror också naken?

• Carrowl

Olika vanor, absolut. Han har alltid sovit naken. Hon sover aldrig naken hemma hos mig och det har väl blivit en vana att hon sover med nattlinne här och naken där. Att dom sover nakna ihop har dom gjort ett tag, men inte hela tiden. Ser inte heller något konstigt med att hon ibland sover hos honom om hon nu vill det. Det är enbart att dom är nakna som känns, jaa. Inte okej!

Flickan och kråkan skrev 2014-12-11 22:32:30 följande:

Det handlar oftast om olika vanor. Min sambo har alltid sovit naken....sedan han var liten. Jag har aldrig sovit naken och gillar att ha något på mig när jag sover. Är detta något nytt? Annars förstår jag inte riktigt. Det faktum att din dotter också sover naken tyder ju på att det är just en vana hos er. Våra barn har aldrig sovit nakna. Sover din dotter naken hemma hos dig? Att vilja ha sällskap när man sover som 7-åring är ju inte konstigt heller.

Svar på tråden Pappan sover naken med vår 7-åriga dotter