Inlägg från: Anonym (ej okej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ej okej)

Pappan sover naken med vår 7-åriga dotter

Jag tycker inte att en förälder ska sova naken med sitt barn på 7 år!

• Anonym (ej okej)
    fluu skrev 2014-12-16 19:07:50 följande:
    När menar du att ett barn blivit "för gammalt" för det då?
    Det handlar som jag ser det mer om att när barnet förstår vikten av behovet av sin integritet och inte vill sova naken med någon av sina föräldrar.
  • Anonym (ej okej)
    fluu skrev 2014-12-16 19:17:02 följande:
    Och det händer vid sju år?
    Ja, det kan hända vid 7 år precis lika gärna som att det kan hända tidigare eller senare.

inte nödvändigtvis åldersrelaterat.

• Anonym (ej okej)
    SinepGnup skrev 2014-12-16 19:16:16 följande:

Lol, är dottern för gammal?
    Så det är okej om han pressar morgonståndet mot en 6 åring men inte en 7 åring?

Usch, konstig moral på familjeliv.

Exakt,så tycker jag!
  • Anonym (ej okej)
    fluu skrev 2014-12-16 19:26:30 följande:
    Varför skriver du då "Jag tycker inte att en förälder ska sova naken med sitt barn på 7 år!" ?
    För att barnet som tråden handlar om är just 7 år!

Hade ts inte alls skrivit ålder på barnet hade min syn på det hela varit densamma.

• Anonym (ej okej)
    fluu skrev 2014-12-16 19:40:01 följande:
    Och därmed är det för gammalt? Även generellt eftersom du skriver generellt i det första inlägget jag citerade.
    Jag menade givetvis att det inte är okej oavsett!

Varför lägga vikt på att märka ord istället för att bara lägga vikt på att föra en saklig och intressant debatt?
  • Anonym (ej okej)
    fluu skrev 2014-12-16 19:50:51 följande:
    Därför att jag genuint undrade hur du menar. Eftersom jag tycker att det är en intressant diskussion. Och din första formulering "Jag tycker inte att en förälder ska sova naken med sitt barn på 7 år!" fick mig att undra hur du kom fram till att det skulle vara olämpligt att sova naken med en sjuåring.
    Det är ALDRIG okej att en förälder sover naken med sitt barn!

Så nu kan du släppa den biten tack.

• Anonym (ej okej)
    fluu skrev 2014-12-16 20:11:01 följande:

Fast nu blev det ju intressant... varför är det aldrig okej?

Där har du något att fundera vidare på!

Passar på att istället önska dig en fortsatt trevlig kväll och en God Jul
  • Anonym (ej okej)
    glassen skrev 2014-12-16 20:26:58 följande:

Det är väl ännu mer intressant: varför ska en förälder sova naken med sitt barn? I vilket syfte gör en förälder det?

Ja,exakt!

För mig är det i varje fall obegripligt?
  • Anonym (ej okej)
    glassen skrev 2014-12-16 20:26:58 följande:

Det är väl ännu mer intressant: varför ska en förälder sova naken med sitt barn? I vilket syfte gör en förälder det?

Hur ser du själv på att ett barn sover naken med sin förälder?
  • Anonym (ej okej)
    glassen skrev 2014-12-16 22:35:05 följande:
    Jag tycker inte att barn och vuxna ska sova nakna ihop. Finns liksom ingen vettig poäng med det, och jag köper inte argument som att en del sover bäst nakna. Det går att vänja sig vid att sova i kalsonger/trosor. Innan jag fick barn sov jag bara i trosorna. Nu har jag alltid en t-shirt på mig.
    Ännu värre med nakna män som får stånd på natten. Ta till exempel barnet som säger på dagis: pappas snopp var hård i natt...
    Det kan vi verkligen enas om!

Jag blir lite skrämd av dom som resonerar annorlunda kring detta.
  • Anonym (ej okej)
    Carrowl skrev 2014-12-11 17:59:08 följande:

Min exman sover naken med vår 7-åriga dotter som också sover naken. Jag tycker inte detta är okej eftersom hon är så pass gammal men han tycker att jag är konstig som ens tar upp det. Vad tycker ni?

Du är inte det minsta konstigt som reagerade och tog upp detta med honom!

• Anonym (ej okej)
    glassen skrev 2014-12-17 19:59:18 följande:
    Ja mina barn har inte lärt sig att om det är en "bulle i kalsongen" så har pappa nåt som kallas stånd i alla fall, men det är väl olika i vilka åldrar man väljer att lära sina barn sånt...
    Jo, jag tror på det mina barn berättar om dagis, har inte haft anledning att inte tro dem...varför ska man inte tro sina barn menar du? om det inte är att de kommer med uppenbara fantasier, men då är det ju ganska uppenbart. Känns ganska skrämmande för mig att en pedagog uttrycker sig så, men det är många vuxna som väljer att blunda.
    Jag tycker att kroppen är en privat sfär och vissa delar visar man inte upp hur som helst eller låter vem som helst känna på. Jag tycker faktiskt det är ganska osmakligt när 6-7-åringar sitter och klämmer på sina mammas bröst, vilket jag sett att förekommer.
Svar på tråden Pappan sover naken med vår 7-åriga dotter