Tankar & känslor som bonusförälder
Tänkte starta en tråd där man kan diskutera allt som har med bonus att göra!
Jag är sambo med en som har en 4-årig son sedan innan. Deras förhållande slutade inte på det bästa sättet och jag kommer inte alls överens med henne. Delvis så motarbetar hon våra regler/rutiner dem veckorna sonen är där. Hon tycker inte alls att våra regler ska gälla där.. tex så jobbar inte hon och har stort intresse för datorspel som hon spelar halv nätterna och tycker det är helt okej att sonen är uppe så länge han känner för det för då får ju hon sova längre.. inget dagis där heller förövrigt..
Sedan kommer han hit, med regler, rutiner, läggdags kl 19 och heltid på dagis. Förstår ju att omställningen är jobbig för honom också. Nu är det helt plötsligt två veckor med regler som gäller!
MEN.. detta gör ju att jag (som faktiskt styr det mesta här hemma med regler osv) känner mig som en jäkla tjatkärring hela tiden! "Ät upp maten, plocka undan leksakerna, städa rummet, in i duschen" och så vidare. För det har blivit att jag tar allt då min sambo inte heller hade konkreta regler innan.. bättre än där, men knappt några här heller.
Någon som känner igen sig?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-11 19:55
Glömde tillägga att jag förövrigt är gravid med mitt första barn. v.10 (9+1) nu. Känns ännu kämpigare nu när man själv inte mår som bäst heller..