• Arcnice

Mötesplatsen eller Match.com?

Funderar lite på att nätdejta på en betalsajt (kör Happypancake just nu) eftersom de tydligen ska vara bättre än gratissajterna. Frågan är om Mötesplatsen eller MAtch.com är bästa valet. Kan man se om andra har premium medlemskap på match.com? Jag vet att man kan göra det på MP men har inte sett några tecken för detta på Match.

Jag har tänkt söka i Sundsvallsområdet om det gör någon skillnad.

Vad är era erfarenheter från de båda sidorna?

Come with me if you want to be awsome!
  • Svar på tråden Mötesplatsen eller Match.com?
  • Anonym (Lady)

Undrar också, men bor längre norrut...

• livserfaren

Har varit med 1 år på MP inte bra bortkastat.är kille säkert en stor förklaring varför jag tycker det,tjejerna är inte roligare på MP än var dom är på FL,det roligaste på MP är megafonen där har jag ondgjort mig många gånger hur tråkiga tjejerna är på MP,en hel del syrliga svar har man väl fått men det är ju samma här på FL,nu är jag ju man,som kvinna är det säkert bra 70 procent män på MP har jag hört, Match com har jag aldrig varit med i,och då är det svårt att ha en uppfattning.

• Anonym (mhm)

Du får nog inte fler svar på någon sida, men om du ska bli medlem, välj ett VIP+ medlemskap på mötesplatsen. Match är ingen bra sida, rätt omständlig och ostrukturerad.

Om du bara är VIP så kan inte tjejerna läsa mailen om de inte själva är vip, men de kan läsa om du är vip+ och även svara dig.

• Q tankar

Har hört att de är olika bra beroende på län - dvs inom vissa områden är Match vanligare och inom andra MP. Ta reda på andras erfarenheter från att nätdejta i din stan....

"Amare et sapere vix deo conceditor"
  • Threezool

Har kört med MP där jag träffade mitt senaste ex samt min nuvarande sambo så visst funkar det. Det är egentligen inte sidan i sig som avgör om man får napp eller inte utan mycket handlar om att skilja på de seriösa från de oseriösa.

Sedan ligger allt på en själv, iaf som kille om man ska träffa någon. Precis som någon nämnde ovan så ta ett VIP+ paket så slipper du lita på att andra har VIP samt att det verkar mer seriöst och du kan även prata med de som kanske bara är inne och tittar utan VIP.

Sedan handlar mycket om sin presentation och hur man pratar med andra. Jag gjorde även som någon skrev ovan att beklaga mig över megafonen och det skrämmer nog bort varenda en så det slutade man med fort. xD

Fick veta av min sambo efteråt att min presentation tydligen var väldigt tråkig men efter att vi pratades över telefon så blev det en jätteskillnad. Så jag kan skratta mig lycklig att hon hade överseende med detta så en bra presentation är viktigt och man får inte klaga eller vara bitter i huvud taget!

Då är det bortkastade pengar minst sagt för då är man körd innan man ens skickar första brevet.

Hoppas att det hjälper.

• livserfaren
    livserfaren skrev 2014-12-11 21:49:34 följande:

Har varit med 1 år på MP inte bra bortkastat.är kille säkert en stor förklaring varför jag tycker det,tjejerna är inte roligare på MP än var dom är på FL,det roligaste på MP är megafonen där har jag ondgjort mig många gånger hur tråkiga tjejerna är på MP,en hel del syrliga svar har man väl fått men det är ju samma här på FL,nu är jag ju man,som kvinna är det säkert bra 70 procent män på MP har jag hört, Match com har jag aldrig varit med i,och då är det svårt att ha en uppfattning.

Kan ju tillägga att jag har mycket bra kontakt med 3 tjejer dagligdags 2 på FL och en på AFF i över 1 års tid dom är helt underbara,så jag hittar inte mina tjejer på datingsiter,men ville testa med uselt resultat..
  • Anonym (W)

Jag kan tipsa om happey pannkaka.har finit kärleken där.

• livserfaren
    Anonym (Okunnig) skrev 2015-11-13 21:51:00 följande:

Vad är AFF?

Allt för föräldrar.men jag har hittat min underbara drömtjej live på krogen.Vi firar 8 Månader idag.
Svar på tråden Mötesplatsen eller Match.com?