• MammaTillV

Något biter mig när jag sover. :(

Jag har knappt sovit något inatt, jag har bara legat och kliat mig och imorse vaknade jag med stora kliande utslag/bett över HELA kroppen, utom där jag haft T-shirt på mig, inklusive ansiktet.

Det började tidigare igår med bett/kli på ankeln men trodde det berodde på skavsår som klia när dom läkte...

Det blir bara värre och kliar mer. :( VAD ÄR DETTA??? Hjälp snälla! Någon med erfarenhet?.. Kvalster? Loppor? Löss av något slag? HUSMORSTIPS MOTTAGES TACKSAMT.

• Svar på tråden Något biter mig när jag sover. :(
  • MammaTillV

Det ser inte så farligt ut på bilderna men det ser värre ut i verkligheten, och det KLIAR

• Surrih

Har du katt eller dyl? Så kan det kanske vara loppor, dom gillar väl eg inte människor men kan provbita vad jag har hört. Ser smått ut för att vara vägglöss men kolla madrasser om du hittar nå djur.

• sextiotalist

har du googlat på vägglöss?
    Har du varit utomlands eller har du köpt någom möbel på loppis?

Mitt tips är att flytta ut sängen från väggen, byt lakan, kuddar och täcken (tvätta).
    Dammsug resårmadrassen noga, om du bor så att det är minusgrader, så ställ ut sängen i kylan.

http://sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4gglus

• Kaupa Jaur

Låter som väglösa men betten ser inte ut som det. Dra ut sängen, leta efter bruna små skorpor (dött skinn av löss) och tvätta alla lakan, bädda rent, städa kliniskt (verkligen överdrivet noga) och se om det hjälper. Fortsätter problemen så kontakta hyresvärd eller Anticimex. Lindra klådan med saliven i tub.

• MammaTillV

Det vart inte så bra bilder men de är större än det ser ut på bilderna, utom i ansiktet, där är de rätt små och klådan börjar minska litegrann nu iaf. Bor i Norrland men det var +2 grader imorse, det är för varmt va?

Kollade i sängen och hittade något, tog tyvärr inget kort och har nu tagit bort sängkläderna, men det såg ut som tårdroppsformade ljusbruna småååå korn, typ, fast platta. Vet inte om det kan vara något?.. Hittade 3 st iaf. Och någon lite glansig genomskinlig och ljusbrun hård liten grej som liknade något kryp men var litet och rörde sig ej, VAR inte ett kryp utan liknade bara det, skal?

Hittade även små svarta prickar men det blir det ju när man ligger i sängen och de ändrade inte färg och blev utsmetade/upplösta av saliv så kan väl inte varit spillning då?

Jag har en hund. Kan hon ha dragit in något? Tänkte det är ju så kallt ute nu...

• sextiotalist
    MammaTillV skrev 2014-12-12 09:07:04 följande:

Det vart inte så bra bilder men de är större än det ser ut på bilderna, utom i ansiktet, där är de rätt små och klådan börjar minska litegrann nu iaf. Bor i Norrland men det var +2 grader imorse, det är för varmt va?

Kollade i sängen och hittade något, tog tyvärr inget kort och har nu tagit bort sängkläderna, men det såg ut som tårdroppsformade ljusbruna småååå korn, typ, fast platta. Vet inte om det kan vara något?.. Hittade 3 st iaf. Och någon lite glansig genomskinlig och ljusbrun hård liten grej som liknade något kryp men var litet och rörde sig ej, VAR inte ett kryp utan liknade bara det, skal?

Hittade även små svarta prickar men det blir det ju när man ligger i sängen och de ändrade inte färg och blev utsmetade/upplösta av saliv så kan väl inte varit spillning då?

Jag har en hund. Kan hon ha dragit in något? Tänkte det är ju så kallt ute nu...

På din beskrivning låter det som vägglöss tyvärr. jag såg dessa odjur första gången i somras. Nej, inte hemma hos oss.
    Så nu är det ett samtal till anticimex eller till den skadedjursbekämpare som bostadsbolaget anlitar.
  • ajnas

Betten ser inte ut som vägglöss, men din beskrivning av det du hittade i sängen låter dessvärre precis som det. Vägglöss har storlek, färg och form som en äppelkärna ungefär. Ring anticimex innan de sprider sig runt i lägenheten!!

• Surrih

Det låter tyvärr som vägglöss! Dom är svåra att bli av med har jag läst så kanske bäst att ringa hyresvärd/Anticimex på en gång. Dom kan ju om inte annat säkert se vad det är hursomhelst. Hoppas det löser sig!

• Surrih

Hur har det gått med krypen ts? Hoppas du får bukt med det iaf! :)

Svar på tråden Något biter mig när jag sover. :(