• MammaTillV

Något biter mig när jag sover. :(

Jag har knappt sovit något inatt, jag har bara legat och kliat mig och imorse vaknade jag med stora kliande utslag/bett över HELA kroppen, utom där jag haft T-shirt på mig, inklusive ansiktet.

Det började tidigare igår med bett/kli på ankeln men trodde det berodde på skavsår som klia när dom läkte...

Det blir bara värre och kliar mer. :( VAD ÄR DETTA??? Hjälp snälla! Någon med erfarenhet?.. Kvalster? Loppor? Löss av något slag? HUSMORSTIPS MOTTAGES TACKSAMT.

• Svar på tråden Något biter mig när jag sover. :(
  • ajnas

Bra att veta är också att vägglöss klarar sig i sex månader eller mer utan att äta, så att "svälta ihjäl dem" är väldigt svårt.

• MammaTillV
    Surrih skrev 2014-12-14 12:31:47 följande:

Ja eftersom du får så mycket bett så borde man ju se en och annan vägglus om det är såna.. Läste att det kan sitta bland gardiner med även vanliga löss. Men imorgon är det ju vardag igen då borde du kunna få tag i värd och Anticimex så där kan ni ju inte ha det :(

Ja. Ska ringa direkt på morgonen. Det är fruktansvärt. Väldigt skumt att det bara är jag som är drabbad av hela familjen. Jag är täckt av prickar hela jag.

Hur ser man om de sitter i gardinerna då? Och hur ser "vanliga" löss ut?
  • MammaTillV

Jag fick ett "tips" eller vad man ska kalla det, om att skära upp själva sängen, ett litet hål, för att det borde krylla av löss därinne pga att jag har så sjukt hemska och många bett. I ren desperation efter att få klarhet så gjorde jag det, mot min makes vilja. Såg inte en enda lus :( då KAN det väl inte vara vägglöss??? :) eller? :(

Min man är inte glad nu :-/ äh, jag var bara tvungen att kolla. Hade inte velat ha kvar den om det hade varit massa löss därinne ändå...

• MammaTillV

Asså detta kliande har gjort mig helt knäpp!!! Stirrar på prickar på lakan o.dyl. och fotar och känner på och tänker "hmm, kanske... Bäst jag häller alkoholrengöring på den"

Så tydligen kan man bli knäpp av att gå tre nätter utan ordentlig sömn och massa kliande.

Iaf, kan detta vara en död lus?

Eller detta? (Eller två, eller bara en och en bit ludd kanske)

Eller detta?

Eller det här?

Ja ni ser ju själva, jag har blivit helt knäpp!!!

• MammaTillV

Näst sista och sista är på olika och de tre i mitten är på samma. Det var lite knasigt att lägga upp dom bara

• Surrih

Hm. Alltså jag har bara sett vägglöss på video och bilder och det ser inte ut som såna på bilderna, dock kanske de är rester av döda löss eller bebisar? Förstår du blir halvt galen skulle Jag med bli. Spara allt du hittar i någon burk och visa Anticimex sen :)

• Anonym (ble)

Av såren att döma så ser det ut som skabb :O Bildar små gångar under huden.

• Surrih
    Anonym (ble) skrev 2014-12-14 22:05:57 följande:

Av såren att döma så ser det ut som skabb :O Bildar små gångar under huden.

Googlade på skabb och hittade flera Bilder som ser ut som dina bett, Ts! :( du bör nog gå till doktorn och kolla, kanske därför du inte hittar några djur heller.. :o
  • Anonym (ble)

Man köper tenutex mot skabb tror jag det heter, smörjer in sig och går med det en dag eller nåt, luktar skit  :s sen får man sanera hela lägenheten typ. Vi drog på oss det i min familj en gång när min smarte bror tog på sig ett par handskar som han hittat på bussen Kräks

Svar på tråden Något biter mig när jag sover. :(