• MammaTillV

Något biter mig när jag sover. :(

Jag har knappt sovit något inatt, jag har bara legat och kliat mig och imorse vaknade jag med stora kliande utslag/bett över HELA kroppen, utom där jag haft T-shirt på mig, inklusive ansiktet.

Det började tidigare igår med bett/kli på ankeln men trodde det berodde på skavsår som klia när dom läkte...

Det blir bara värre och kliar mer. :( VAD ÄR DETTA??? Hjälp snälla! Någon med erfarenhet?.. Kvalster? Loppor? Löss av något slag? HUSMORSTIPS MOTTAGES TACKSAMT.

• Svar på tråden Något biter mig när jag sover. :(
  • MammaTillV

Dåligt. Jag har dammsugit, skurat, infeciterat, tvättat, torktumlat ALLT. och blev ändå biten massor inatt. Under foten T.o.m. Ush! Hur ska jag vara världens bästa mamma när jag aldrig får sova?!?

Får väl göra om allt idag igen. Ska även ringa hyresvärden men risken finns att han inte bryr sig och inte gör något på mycket länge :(

De biter speciellt i ansiktet och det kliar och är så hemskt :( men har heeela kroppen full med bett som kliar :(

• MammaTillV

WTH! Någon som vet när dessa försvinner? Kan ju inte se it såhär till jul... :( bedrövligt :(
  • MammaTillV

Jag som var uppe till kl 01:00 för att göra allt så rent och döda alla små jävlar och så vaknar jag ändå med nya bett :( jag orkar inte. Morgonpigg bäbis + trött mamma går inte bra ihop... Men men, är väl dags att börja dagen ändå då... Får väl sätta mig i soffan och mysa med han en stund tills vi vaknar till ;)

Vad faan dödar dessa kryp?!!!

(Ja, nu är jag less)

• SolOchSnö

Så där ska du inte behöva ha det!

Har du ringt till hyresvärden och vad sa de?

Om hyresvärden inte gör något, kontakta hyresgästföreningen. Det kan vara värt att bli medlem för att få hjälp.

Kan du sova i ett annat rum under helgen? Kanske bädda helt rent på soffan?

• Surrih

Ush vad jag lider med dig! Är inte hyresvärden nå bra? Tänkte på det du skrev, att han inte skulle göra något.. Om du bor i hyresrätt och han inte tar tag i saken så skulle iaf jag ringa och ligga på hyresgästföreningen och fråga hur kan ska gå till väga..och Så kontakta Anticimex eller kanske mejla dom bilder och info så du kan få svar på först vad det är som biter dig. Om det inte var konstaterade vägglöss?

Om det är vägglöss så är dom luriga att bli av med så då måste man nästan ha hjälp av Anticimex. Får bebisen några bett eller är det bara du? Prova sätta ut lite klistrig tejp (klistret utåt) på lister och på sängben om du har så kanske det fastnar nå kryp på dom.

• MammaTillV

Det är bara jag som fått bett hittills iaf men maken sov dock på soffan av en slump pga att han skulle upp så tidigt samma dag det började (dvs igår) och sen så "vågade" han inte för att han inte ville bli biten...

Har dock städat spjälsängen grundligt ändå för att vara på säkra sidan samt satt fast dubbelvikt silvertejp på sängbenen för att hindra att ngt klättrar upp.

Det kliar hela tiden men tar jag en varm dush kliar det tusen gånger värre, vad beror det på?

• Surrih

Vet inte varför det blir så :/ har du provat med salva typ xylocain? Har du möjlighet att om du hittar nåt mer djur att lägga upp en bild? Skönt iaf att bebis klarat sig. Hunden har inte fått några bett eller är klilig?

• MammaTillV

Undrar om det verkligen ÄR vägglöss dock? Det ser ju ut som det enligt vad jag hittat via google MEN det står att man inte ska kunna känna deras bett och jag vaknar ju av att jag blir biten... Kanske kan vara något annat, typ loppor eller kvalster eller något?

• MammaTillV

Hunden kliar sig inte, dushade dock henne igår kväll.

Håller på nu att göra ren sängen igen men om jag ser ngt imorgon kan jag lägga upp en bild.

Hade tänkt sätta xylocain på foten för det gör ont att gå då de bitit under foten (det syns dock inget alls där, men känns) men upptäckte att jag har slut på typ allt som stillar klåda :/

Svar på tråden Något biter mig när jag sover. :(