• Brumma

måste jag?

Anonym (Bibbi) skrev 2014-12-13 14:59:02 följande:

Ni är för roliga ni styvmammor. Så fort biomamman visar tecken på sin existens ska ni klaga och svartmåla. Ni får tugga i er att er partner har barn med någon och denna någon har all rätt att vara en del av er relation på grund av barnen. Jag måste få prata med mitt ex om våra barn. Vi måste planera skolan och vad som ska göras på skolloven och mycket mer. Därför kommer jag att fortsätta ringa när helst jag har lust och ni styvmammor får gilla läget. Punkt.

Nej. Att man har nödvändig kontakt med barnen - absolut. Det är INTE samma sak som att ringa i tid i otid i onödan, hota och snacka skit.

bara för att man fött ett barn så får man inte automatiskt frukost till att bete sig illa mot andra människor och sluta bry sig om att ta hänsyn och använda allmänt folket.

Tror du på allvar att det är då kanske du skulle behöva prata med ngn som kan få dig att inse att även mammor har ett visst ansvar för hur de beter sig moy omvärlden....

TS - du behöver inte gilla mamman och du behöver definitivt inte ha kontakt med henne. Däremot bör du hålla inne med vad du känner för henne i för barnen och är de med så går du även försöka hålla god min. Även om du avskyr henne..

Jag har under många år haft ett relativt gott samarbete till min bonus mamma. Men eftersom samarbetet enbart funkade när det är på hennes villkor så har jag slutat samarbeta. Iallafall enligt henne... vi gör saker för BONUS men jag lyfter inte längre ett finger för att hjälpa mamman. Hon har den senaste tiden gått så grovt över gränsen att hon inte längre är välkommen in i vårt hus. Råkar jag vara i trädgården när hon hämtar är jag trevlig och deltar i samtalet men är jag inne så stannar jag där. Vi hade ett bra samarbete men hon sumpade det. Tyvärr. Som tur är så är bonus tillräckligt stor för att vi kan ha kontakt med henne utan att blanda in mamman i onödan.
  • Brumma
    Anonym (Bibbi) skrev 2014-12-13 16:15:55 följande:

Jag är inte i mitt ex:s relation. Jag är i relation med mitt ex i hans egenskap som pappa till vårt barn. Vi har gemensam vårdnad om barnet och om något dyker upp som måste diskuteras omgående ringer jag till hennes pappa. Jag tar inga egna beslut bakom ryggen på honom om hon ska få åka på ridläger eller fotbollsläger eller en språkresa. För övrigt verkar du döma andra efter dig själv. Att jag ringer när helst jag får lust betyder inte att jag ringer flera gånger i veckan eller när som helst på dygnet. Men det var tydligen det du trodde för att det är sådan du är själv kanske.

Varför försvarar du då det beteendet? Om du inye menade det vill säga? För det är när det GÅR ÖVER GRÄNSEN som diskuteras i tråden. Får man inye säga ifrån då?

Självklart uppfattar man ditt inlägg så eftersom du går i försvar för de som beter sig så...
  • Brumma
    Anonym (?) skrev 2014-12-13 17:05:32 följande:

Summerar mina sista inlägg så att det inte missförstås.

Pappan mamman har samarbete. Biomamman o bonusmamman också i bästa fall. Annars så har man en vänskapsnivå som handlar om acceptans. Man accepterar varandra är hövliga Mot varandra. Så tycker jag.

Men som jag tidigare skrivit så har detta inte funkat då det handlat om flertal elakheter ifrån biomammans sida så har jag fått nog.

Ser jag människan så börjar kroppen att darra. Jag tycker så fruktansvärt illa om människan och känner att jag inte vill se höra eller veta av henne.

Ungefär där är jag med numera. Jag mår fysiskt illa när jag träffar henne..

enda jag kan föreslå är att du minimerar all kontakt. Träffa henne inte alls om det kan undvikas. OM det inye kan undvikas så var hövlig men inte mer. Ni behöver inte kallprat eller låtsas som om ni gillar varandra. Men var hövlig och "oberörd".
Svar på tråden måste jag?