• Ess

måste jag?

Anonym (?) skrev 2014-12-13 10:04:59 följande:
    Jag är ärligheten själv o kan inte låtsas. Hon skriver sms från sitt barns telefon att jag är fullkomligt dum i huvudet o ska dra åt helvete. M.m.

Ett verk av 1000.
    Tillåter barnet verkligen det?
    Varje gång det kommer ett otrevligt sms, så visa barnet smset och fråga vad hen menar med det. Gör situationen otrevlig så att barnet sätter ner foten gentemot mamman, för vem vill bära hundhuvudet för vad någon annan väljer att göra.
  • Ess
    Anonym (Bibbi) skrev 2014-12-13 14:59:02 följande:

Ni är för roliga ni styvmammor. Så fort biomamman visar tecken på sin existens ska ni klaga och svartmåla. Ni får tugga i er att er partner har barn med någon och denna någon har all rätt att vara en del av er relation på grund av barnen. Jag måste få prata med mitt ex om våra barn. Vi måste planera skolan och vad som ska göras på skolloven och mycket mer. Därför kommer jag att fortsätta ringa när helst jag har lust och ni styvmammor får gilla läget. Punkt.

Tugga själv i dig att du inte har något i ditt ex relation att göra. 
    Ta egna beslut om vad barnet ska göra hos dig, så tar han beslut om sin tid. Skolan kan ni prata om när problem uppstår.

Om du fortsätter ringa "när helst du får lust", så kanske snart du får ett föreläggande om exakt vilken dag och tid du får ringa.
  • Ess
    Anonym (Bibbi) skrev 2014-12-13 16:15:55 följande:
    Jag är inte i mitt ex:s relation. Jag är i relation med mitt ex i hans egenskap som pappa till vårt barn. Vi har gemensam vårdnad om barnet och om något dyker upp som måste diskuteras omgående ringer jag till hennes pappa. Jag tar inga egna beslut bakom ryggen på honom om hon ska få åka på ridläger eller fotbollsläger eller en språkresa. För övrigt verkar du döma andra efter dig själv. Att jag ringer när helst jag får lust betyder inte att jag ringer flera gånger i veckan eller när som helst på dygnet. Men det var tydligen det du trodde för att det är sådan du är själv kanske.
    Då har du ju en helt ok kommunikation med exet.
    Det som diskuteras är en överdriven kontakt som oftast inte rör barnet utan snarare exets ego, eller en uppvisning i att jag gör precis som jag vill och skiter i att jag gått över gränsen för stalking.

Det du beskriver här är en helt "normal" kontakt.
Svar på tråden måste jag?