måste jag?
Jag vet det. Men det har gått så långt att jag inte kan se människans ansikte.
Hon är så otäck. Lindar in folk runt sina fingrar, ställer in sig bland folk som hon kan ha vinning för, tycker så synd om sig själv, utåt sätt så är hon ett starkt offer som alla ska skya till höjderna gör man inte det så raderas man ur hennes liv.
Falsk snackar skit o ska alltid ha sin vilja igenom. Hånfull o elak.
Hon har gång på gång sagt att min man har en pskykisk sjukdom skickar utklipp på punkter som man är o gör när man är sjuk.
Hon kan Allt men kan i andra stund ringa min man och fråga hur en människa är att prata med i telefon (lärare).
Bonus ringer ofta hit på mammaveckor ifrågasätter om det allra enklaste.
Funderar på hur jag ska ändra mitt tänk? Mår dåligt.
Jag skulle ALDRIG sjunka så lågt att jag låter andra människor styra över hur jag ska bete mig! Jag vet vem jag är som person och hurdan jag vill vara, hur jag vill bemöta andra människor. Jag är trevlig och har hyfs. Denna grund låter jag inte rubbas. Andra kan vara otrevliga och sviniga och bete sig som kränkta tonåringar, men detta får inte påverka min grundnivå för hur jag vill bete mig. Att medvetet ignorera någon och inte säga hej skulle jag se som ett stort nederlag!
Skriv ner några väl valda påståenden, typ 'hon ska inte påverka mig', 'hon bestämmer inte hur jag ska bete mig', 'hon ska inte få göra mig till en otrevlig person' eller nåt som du tycker passar. Sen läser du upp dessa påståenden högt framför spegeln, tio gånger varje dag, kanske flera gånger varje dag. Låter kanske töntigt, men man kan faktiskt styra sina tankar.
Du kan aldrig ändra på vem hon är och hur hon beter sig, men du har faktiskt ansvar över hur du beter dig!