• VackerQvinna

Ensamhet

Jag är en mamma till en flicka på 5 år som är otroligt ensam och har en längtan efter en kompis att leka med. Är en utan de som står ensam utan egen familj att luta mig mot. Så därav är vi mer ensamma än andra. Mitt hjärta brister när jag ser hur ensam hon är och hon gråter och uttrycket sitt behov o saknad. Det är så svårt. Önskar jag kunde finna någon mamma med en liten 5 åring som hon kunde leka med.

• Svar på tråden Ensamhet
  • Flickan och kråkan

Bjuda hem barn från förskolan att leka med? Delta i aktiviteter på fritiden för att träffa kompisar - gymnastik, simskola etc.?

• Lia2

Hej,
    på min dotters förskola finns det inte så många jämnåriga barn och det vore roligt att hitta fler att leka med. Vi bor i Stockholm, var bor du? 

• VackerQvinna

Sholm lite långt bort bor i Göteborg

[quote=74509865][quote-nick]Lia2 skrev 2014-12-12 18:24:17 följande:[/quote-nick]

Hej,

på min dotters förskola finns det inte så många jämnåriga barn och det vore roligt att hitta fler att leka med. Vi bor i Stockholm, var bor du? 

[/

• gossensmamma

Testa nån fritidsaktivitet som din dotter är intresserad av, och det finns möjlighet där du bor.

Hur är din dotter på att ta kontakt med okända barn? Det där är ju väldigt olika, men min son har lätt för att börja leka med nya barn på till exempel lekplatser. Det har hänt att jag sen bytt telefonnummer med föräldrarna om jag märkt att barnen trivs ihop, och på så sätt har sonen fått någon att träffa och leka med.

• whitestar

Min son uttryckte samma sak när han började förskoleklass, nästan ingen från hans förskola/ dagis hamnade i samma klass/ skola förutom några tjejer och en kille somhan inte kom överens med. Bor även utan nära grannbarn att leka med.Därför började han i barngrupp på IogtNto på Måndagar också gav jag gav tips/råd att under skoltid se vem som mer ser ensamen ut på rasterna och höra om dom kanske ska leka med varann. Detta ledde till att han har börjat umgås mycket med dom som är 1 år äldre under raster o på frittetiden. På fritiden så är han mest med en kompis han lekte med på dagis.

• VackerQvinna

Jag har försökt få till det med barn som hon tycker om men tydligen så passar det inte mammorna att umgås med mig, antar att jag är för lugn. Varken dricker eller drogar och nu när tiden gått förstår jag att dessa mammor har problem tyvärr. Och många som bor här verkar ha problem så därav försöker jag på andra sätt finna vänner till min lilla tjej. Det är verkligen en smärta att hon är så ensam som hon är

• whitestar

Men måste du vara med o umgås?? Det är väl barnen som ska leka? Tycker inte heller om alla föräldrar till sonens kompisar, men inte hindrar jag dom att umgås för det, ibland bjuder vi in kompis hit o leka med, ibland är det sonen som blir inbjuden av kompis.

Svar på tråden Ensamhet