Inlägg från: Anonym (missbruk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (missbruk)

Finns det inga andra sätt att minska fetman än operation?

Anonym (livet=krig) skrev 2014-12-13 15:30:44 följande:
    Även det löser inte problemet i sig. Problemet är varför folk måste trösta sig med saker som alkohol och mat.
    Hade vi inte haft det destruktiva samhälle vi har idag så hade inte folk behövt såna saker. Dagens samhälle är väldigt sjukt, vi måste prestera på massor av fronter dygnet runt i precis. Inte konstigt att folk går in i väggen, får psykiska problem och missbrukar olika saker.
    Så det är där vi ska börja, vi måste inse att samhället är sjukt och vi måste ändra på det. Annars kommer vi aldrig att lösa problemet.
    Jag tvivlar starkt på att någon skulle ha tid med en psykolog, dietist och en personlig tränare i ett år i dag. Man hade troligtvis gått in i väggen efter bara några månader.
    Samhället är helt enkelt inte gjort för att människor ska må bra idag.
    Tyvärr är inte samhället gjort för människor som mår dåligt heller. Undrar vem samhället är gjort för ...

Jag är fet. Jag har fått terapi. I mitt fall hjälpte det inte. Antagligen för att den utgick frän att jag skulle lära mig äta allt men inte alltid. Jag är sockerberoende och det är ingen framkomlig väg för mig. På både mamma och pappas sida av släkten finns gått om alkoholism istället. För mig blev det socker.
    Jag har valt att inte operera mig. Är väll huvet man skulle operera i så fall!

Istället har jag lagt pengar på det som verkligen har förutsättningar att fungera för just mig. En kostplan som utesluter allt det jag missbrukar. Och sakta men säkert går det åt rätt håll. Men den hjälp jag behöver som jag inte enbart kan läsa mig till får jag bekosta själv.
Svar på tråden Finns det inga andra sätt att minska fetman än operation?