• Anonym (Snygg mamma!)

    Skabbiga mammor?!

    Nu tar det vell hus i helvete men det struntar jag i!

    Jag är 25 år,Har en dotter på 15 månader, jobbar 75% en ganska vanlig Svensson tjej. MEN ändå lyckas jag ta hand om mig själv!

    Har träffat många mammor som rent ut sagt förfaller efter att dom fått barn...glömt bort sina 30 extra kg, sminkar sig aldrig, går i fula slitna kläder o.s.v, kanske inte så konstigt att vissa män är otrogna då?

    Jag själv såg till att ta tag i vikten 15+ efter grav, sminkar mig , går till frissan och har snygga kläder Alltid! Min sambo säger alltid hur lycklig han är som har mig efter ha träffat andras fruar / tjejer för där är inte många som bryr sig om sig själv.

    Hur skulle ni själv känna om er livs kamrat gick från den du blev kär i till shrek? Bara en tanke.

    Och nej, jag har inte stort ego, jobbar till stor del med män som drägglar varje dag och påpekar vilken lyckosam jäkel min karl är ;)

  • Svar på tråden Skabbiga mammor?!
  • smulpaj01

    Du bor nog i nån liten byhåla?

    För här i Sthlms innerstad ser jag aldrig några skabbiga mammor.

    Själv blev jag om möjligt ännu snyggare efter jag fått barn

  • Drottningen70

    Hus i helvete? Nej jag tycker mest synd om

    Dig. God jul.

  • KakanSmakan

    Jag undrar också var du bor för här i Göteborg finns det inget som är så viktigt som "rätta mammor" med rätt BB-väska, rätt vikt, rätt gel-lack, rätt ögonfransförlägning etc

  • Anonym (Snygg mamma!)
    smulpaj01 skrev 2014-12-13 13:44:15 följande:

    Du bor nog i nån liten byhåla?

    För här i Sthlms innerstad ser jag aldrig några skabbiga mammor.

    Själv blev jag om möjligt ännu snyggare efter jag fått barn


    Nej nej jag bor i en stad, inte som sthlm kanske men ändå, visst är det så, små byarna är ännu värre.

    Pratade med en tjej på jobb i veckan, hon är lika gamal och har ett barn, hon bara-

    Jag behöver inget smink för jag använder det aldrig ändå.. Ush nej fy!
  • Drottningen70

    Förövrigt tycker jag att du bör tala med din chef om din arbetsmiljö. Låter inte alls okej att ha det som du har det på en arbetsplats.

  • Anonym (shabby)

    Jag såg nog lite ovårdad ut de första året. Sonen föddes med kolik och har en massa allerier så han haft magproblem och sovit dåligt långa perioder, samt flertal öroninflammationer. Så jag orkade inte fixa så myclet med smink el hå denna period med extremt lite sömn. Tyckte det fanns fiktigare saker.

    Gravkilona tappade jag rätt fort men nyavkläder och sånt tog som sagt ett tag.

    Själv tycker jag majoriteten av nyblivna mammor är måna om sitt utseende, alla kanske inte sminkar sig mkt men är snygga ändå.

  • smulpaj01
    KakanSmakan skrev 2014-12-13 13:50:12 följande:

    Jag undrar också var du bor för här i Göteborg finns det inget som är så viktigt som "rätta mammor" med rätt BB-väska, rätt vikt, rätt gel-lack, rätt ögonfransförlägning etc


    Exakt! Samma här i Sthlm. Superviktigt att vara "rätt" och snygg hela tiden!
  • taquine
    Anonym (Snygg mamma!) skrev 2014-12-13 13:50:35 följande:
    Nej nej jag bor i en stad, inte som sthlm kanske men ändå, visst är det så, små byarna är ännu värre.

    Pratade med en tjej på jobb i veckan, hon är lika gamal och har ett barn, hon bara-
    Jag behöver inget smink för jag använder det aldrig ändå.. Ush nej fy!
    Förstår inte vad du har med det att göra? Om andra använder smink eller inte . Tror många män hellre vill ha en kvinna där det inte luktar allt för bränt från proppskåpet än någon jävla Barbie .. 
    Jeez
    Goodness me
  • Anonym (Man)

    Jaha, och smink är nåt som gör en kvinna snyggare? Jag tycker att de flesta kvinnor ser konstiga ut i smink. Inget är vackrare än det naturliga.

    Och innan nån säger nåt: Ja, det går att avgöra om en kvinna är sminkad eller inte. Det första en kvinna använder är mascara, och det syns alltid eftersom ytterst få kvinnor har tjocka svarta ögonfransar av naturen. Så, om en kvinna inte ens har mascara, så är hon inte sminkad i övrigt heller.

  • Oscarsmamma84

    Då e det en jäkligt ytlig man du har. Min sambo älskar mig för mitt inre. Jag förfaller inte inte för att jag inte sminkar mig. Jag är inte en sämre människa för det.

Svar på tråden Skabbiga mammor?!