• Fatheya

Varför tror folk att normalvikt är detsamma som undervikt?

Alla får höra kommentarer. Jag som överviktig får höra kommentarer. Mina systrar som är underviktiga får höra kommentarer. Min syster som är normalviktig får höra kommentarer. Hur man än ser ut så kommer någon att kommentera det i negativa ordalag.

Son med asperger, adhd och tremor. Änka efter en lång kamp mot cancer.
  • Fatheya
    Anonym (Jina) skrev 2014-12-15 12:45:52 följande:
    Min erfarenhet också. Varför kan inte folk sluta kommentera andras kroppar negativt? :(

De mår ju uppenbarligen dåligt över hur de själva ser ut. Då är det lättare att trycka till andra än göra något åt det själv. Min ena syster är sådan och hennes favoritobjekt att trycka till är mig. "Men hon är ju bara ärlig!" Spelar ingen roll hur smal jag är för jag kommer alltid vara fetare än henne. Sen har hon mage att klaga över alla hemska kommentarer hon får. *sigh*

Hon ska bara veta vilken hämnd jag planerar. *hihi*

Nej, men allvarligt. Hon är så jädrans fin, om hon bara kunde inse det själv.

• Fatheya

Men det finns väl ingen som slänger ur sig kommentarer till någon med lätt övervikt? Det är personer med svår fetma eller större övervikt som blir kränkt i samhället?"

Citeringen verkar inte fungera. Men ji då även folk med lättare övervikt får kommentarer.

• Fatheya

Några kilos övervikt. Själv väger jag 7kg för mycket enligt bmi och det är lite mer än en lättare övervikt.

• Fatheya

Klart jag får. Det fick jag även när jag var normalviktig. Har vägt 60 och 65 och är 165cm. Nu har jag gått ner 10kg sensseptember och ska ner 10kg till. Helst till februari när jag fyller. Sen är jag nöjd.

Svar på tråden Varför tror folk att normalvikt är detsamma som undervikt?