Inlägg från: Anonym (80) |Visa alla inlägg
  • Anonym (80)

Varför tror folk att normalvikt är detsamma som undervikt?

Anonym (523) skrev 2014-12-15 17:49:20 följande:
    För mig stämmer det att tänka så. Är 162 cm lång och är absolut snyggast när jag väger strax över 50. När jag vägde 60 såg jag klart mullig ut. Väger 53 nu med ett BMI på 20,2. Helt perfekt.

Jag tänker att dom flesta är snyggast efter den mallen. Oavsett längd, Men det är min personliga preferens.
    Och för mig stämmer det inte. Är lika lång 162 cm men har som lägst vägt 58 kg och kan säga som så att jag hade absolut inte passat att ha en vikt på 52 kg.

Det är enligt min mening inte bara att man ska kolla sifrrorna utan även ha koll på hur kroppen är och ser ut.

Normalvikt inom Bmi är allt mellan 19-25. Vissa passar bättre i lågt bmi och vissa i lite högre.
    Vissa strävar att ligga på gränsen till undervikt trots att de redan var inom normalvikt ,kanske runt 21-22 och de redan då är smala och snygga. Att då i det läget pressa sig till lägre kan göra att man blir "för smal" för sin kropp, så det inte är lika snyggt längre.

Skillnad på det som är så smala naturligt, ser mer naturligt ut på dem, enligt min åsikt.
  • Anonym (80)
    K grrl skrev 2014-12-24 09:56:51 följande:

62 kilo till den längden är ju normalvikt?

Ja, der är normalvikt. Bmi på 23. Men grejen är ju den att en del har svårt att förstå att det finns vi som kan "väga" så mycket och kan ändå dra 34/36 i storlek.
Svar på tråden Varför tror folk att normalvikt är detsamma som undervikt?