• Inte jag

Varför tror folk att normalvikt är detsamma som undervikt?

Det är inte lätt att vara överviktig och höra från helt okända människor hur fet man är och hur det blev så. De som säger detta är inte heller så smala utan har några kilos övervikt. Jag säger bara att tack jag vet och jag håller på att gå ner. Har gått ner 12 kg sedan i somras och det är väl inte så pjåkigt eller hur? Men jag har hört att många som är otroligt smala inte kan gå upp i vikt. De äter och äter men går inte upp i vikt och orkar inte höra alla som säger till dom att de måste gå upp i vikt.

• Inte jag
    Anonym (Normalviktig) skrev 2014-12-15 14:20:24 följande:

Men om man äter medicin som gör att man går upp så får man ju äta mindre då. Men det är inte det jag ville diskutera i tråden. det är bara det att jag förstår att folk klagar på tjocka, men varför får man inte längre vara normalviktig?

Så går det inte till. Fatta det. Min mormor dog i cancer och i slutet av hennes liv var hon så mager eftersom inget funkade. Hon vägde 39 kg när hon dog. Men de mediciner som gör att man går upp i vikt gör så att man inte kan gå ner i vikt oavsett och de måste ha bra mat för att klara av det. Precis som anonym (jina) skriver.
  • Inte jag

Jag är överviktig/fet och skulle aldrig säga till smal att de är för smala eller något liknande. Men jag har sagt till en vän som jag tyckte började bli väldigt kraftig runt magen att jag tycker att hon skulle börja tänka på att göra något åt det. Då blev hon helt emot och började säga att jag ska inte säga något. Hon hade en massa ursäkter om att hon nappa åt något olämpligt förutom lite cola då och då och annat som är dåligt. Men jag skulle aldrig säga något till en främling bara till de som jag står närmast. Jag har gått ner 12 kg sedan i somras och ska fortsätta gå ner tills jag är normalviktig. :)

Svar på tråden Varför tror folk att normalvikt är detsamma som undervikt?