Inlägg från: Anonym (38an) |Visa alla inlägg
  • Anonym (38an)

Varför tror folk att normalvikt är detsamma som undervikt?

Modellerna är klart underviktiga, men så där magra som de är var i princip alla unga tjejer på 60-70-talet när de var mellan 15-18 år få var kraftigare när jag växte upp.

Bara 2 av de som visar att kvinnor kommer i alla storlekar och former verkar ha en normal kroppsvikt dessutom varför gör man en jämförelse mellan unga modeller och kvinnor som är dubbelt så gamla eller ännu äldre och som dessutom fött en massa barn?

• Anonym (38an)
    Anonym (omg) skrev 2014-12-17 11:28:28 följande:
    Det är de inte alls. Att 50 % av Sveriges befolkning har övervikt eller fetma betyder inte att de som har normalvikt har undervikt... Den siffran, 3 %, ligger på stadig sen många år tillbaka.

Att man har fött barn betyder inte att man behöver bli tjock.
    Modellerna ser ut som normala 13-15-åringar ser ut i kroppen när de växer som mest på längden och då finns det inte något skäl att jämföra dem med fullvuxna kvinnors kroppar.
    Jag och alla mina vänner hade så smala kroppar när vi var tonåringar under 70-talet, vet att jag vägde kring 51 kg till mina 172 cm och tyckte att jag blev tjock när jag gick upp till 54 kg vid 16 år, nu vid 50+ väger jag ett par kilo mer.
Svar på tråden Varför tror folk att normalvikt är detsamma som undervikt?