Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (AL)

Spice

Lyssnade på ett program om spice igår, funderar lite över vad som händer med en när man tar det och vad som händer när man inte får det? Vad kostar det, lika dyrt som kokain etc? 

Andra som har synpunkter/åsikter är välkomna att skriva.

Vill bara lyfta detta ämne då det är många som dött av drogen pga överdos.

Så finns det någon missbrukare här inne som använder spice, välkomna att öppna ert hjärta! Eller en förälder som har barn som använder denna drog.

• Svar på tråden Spice
  • Carnitas
    Anonym (Trean) skrev 2014-12-19 12:39:13 följande:
    Verkligen? Men du, nu bor jag ju inte i Sverige och här såldes varan över disk i butik helt lagligt jämte andra rök-varor och tillbehör. 

Numera har den blivit olaglig men när detta hände var det en fullt laglig vara med kontrollerat innehåll (reglerad försäljning). 

Vad är nästa ursäkt? Det finns massor med lagliga saker som dödar.

Aldrig använt nått som ursäkt.
    Men du har rätt, vi har saker som är rätt så farliga och lagliga.
    Det är när man kan ha skoj samtidigt, som man tar och gör det olagligt.

Så att nått är lagligt betyder inte att det är ofarligt.
    men blir lite fel när man har en lag som är mer skadlig än själva cannabisen i sig.
    Spice hade aldrig funnits för försäljning, i en reglerad marknad.
    Varför ta syntetiska imitationer, när det finns naturliga.
    Som i sin tur har använts i 10000%
    Att reglera par droger, skulle helt skjuta de syntetiska drogerna i sank.

Konsumtionen ökar på cannabis lavinartat(I ETT FÖRBUD), när dessa kommer i polisers närhet.
    Så hoppar de till spice, då dessa är icke spårbara och lagliga i en del fall.
    Och nu visar dig sig spice dödar.
    Därmed dödar lagen, och bör ses över omedelbart om man har det minsta intresse för människoliv.
    Och då känns ju ett förbud för det är farligt, rent ut sagt hysteriskt hyckleri.

Anonym (nopps) skrev 2014-12-19 15:27:33 följande:

Tror du missade poängen, om cannabis hade varit reglerat och sålts till myndigt folk skulle vi aldrig ha livsfarliga imitationer.

Exakt så, så just denna spicesort som tagit par liv, skulle aldrig hamnat på butikshyllan.

• MsElfy
    Carnitas skrev 2014-12-19 17:23:00 följande:

Aldrig använt nått som ursäkt.

Men du har rätt, vi har saker som är rätt så farliga och lagliga.

Det är när man kan ha skoj samtidigt, som man tar och gör det olagligt.

Så att nått är lagligt betyder inte att det är ofarligt.

men blir lite fel när man har en lag som är mer skadlig än själva cannabisen i sig.

Spice hade aldrig funnits för försäljning, i en reglerad marknad.

Varför ta syntetiska imitationer, när det finns naturliga.

Som i sin tur har använts i 10000%

Att reglera par droger, skulle helt skjuta de syntetiska drogerna i sank.

Konsumtionen ökar på cannabis lavinartat(I ETT FÖRBUD), när dessa kommer i polisers närhet.

Så hoppar de till spice, då dessa är icke spårbara och lagliga i en del fall.

Och nu visar dig sig spice dödar.

Därmed dödar lagen, och bör ses över omedelbart om man har det minsta intresse för människoliv.

Och då känns ju ett förbud för det är farligt, rent ut sagt hysteriskt hyckleri.

Exakt så, så just denna spicesort som tagit par liv, skulle aldrig hamnat på butikshyllan.

Fast då är man rejält förstörd redan. Om man röker cannabis och kommer nära polisen - börjar röka spice för att det är lagligt, men livsfarligt.

Varför inte bara sluta röka då? Idiotiskt - men inte konstigt eftersom man blir lite hjärnslö efter ett regelbundet bruk av cannabis.

Det är ju såååå viktigt att röka på !!!
  • Anonym (.)
    Carnitas skrev 2014-12-17 15:41:26 följande:

Såg du inte vad jag citerade????
    Du skrev "MEN framför allt, glad att se att du inte längre använder droger, att du lyckats ta dig ur det!".
    Och då svarade jag "Du får det låta som det är svårt att hantera droger.".

Det är inte svårt, de allra flesta får aldrig en problematisk konsumtion.
    Låter lite som man har kollat lite för djupt i samhällskunskapsboken igen.

Ja gud vad dumt att studera istället för att använda droger Drömmer
  • Anonym (.)
    Anonym (Trean) skrev 2014-12-19 12:39:13 följande:
    Verkligen? Men du, nu bor jag ju inte i Sverige och här såldes varan över disk i butik helt lagligt jämte andra rök-varor och tillbehör. 

Numera har den blivit olaglig men när detta hände var det en fullt laglig vara med kontrollerat innehåll (reglerad försäljning). 

Vad är nästa ursäkt? Det finns massor med lagliga saker som dödar.
  • Carnitas
    MsElfy skrev 2014-12-19 17:45:35 följande:
    Fast då är man rejält förstörd redan. Om man röker cannabis och kommer nära polisen - börjar röka spice för att det är lagligt, men livsfarligt.
    Varför inte bara sluta röka då? Idiotiskt - men inte konstigt eftersom man blir lite hjärnslö efter ett regelbundet bruk av cannabis.
    Det är ju såååå viktigt att röka på !!!

Du pratar om hur man skulle göra i världen utpoia.
    Och nej, man är knappast förstört för man kommer i kontakt med polis.
    Man kan helt enkelt ha otur bara.

Spice har inte alltid varit livsfarligt, det måste man berätta för dig.
    Hade spice varit nytt för dagen, och det hade visat sig vara så här farligt som nu denna speciella spice variant är.
    Så hade ju sådan retorik varit mer passande.

Varför är det så viktigt att posta här?
    Är samma tokiga mening.

• Carnitas
    Anonym (.) skrev 2014-12-19 17:59:16 följande:
    Ja gud vad dumt att studera istället för att använda droger Drömmer

Studera?
    Vad faan menar du med detta, eller har du startat ny anfallsvinkel i diskussionen?
    Och har redan studerat denna bok.

Om du ska studera, så är samhällskunskapsboken sista stället man ska kolla, då de är väldigt många fel där.

• Carnitas
    Anonym (.) skrev 2014-12-19 18:00:50 följande:
  • Anonym (.)
    Carnitas skrev 2014-12-19 18:18:54 följande:

Studera?
    Vad faan menar du med detta, eller har du startat ny anfallsvinkel i diskussionen?
    Och har redan studerat denna bok.

Om du ska studera, så är samhällskunskapsboken sista stället man ska kolla, då de är väldigt många fel där.

Men hur tänkte du nu?
    Du skrev ju "Låter lite som man har kollat lite för djupt i samhällskunskapsboken igen." som om det skulle vara en dålig sak, då var jag ironisk för hur kan det vara dåligt att studera, ja det kallas studera när man läser i samhällskunskapsböcker.

Tycker du framstår som väldigt osammanhängande och svårförståeligt och faktiskt även lite agressiv.
    Du måste förstå att inte alla delar din åsikt, för det är just en åsikt och inte en sanning du delar med dig på detta diskussionsforum.
  • Carnitas
    Anonym (.) skrev 2014-12-19 18:40:25 följande:
    Men hur tänkte du nu?
    Du skrev ju "Låter lite som man har kollat lite för djupt i samhällskunskapsboken igen." som om det skulle vara en dålig sak, då var jag ironisk för hur kan det vara dåligt att studera, ja det kallas studera när man läser i samhällskunskapsböcker.

Tycker du framstår som väldigt osammanhängande och svårförståeligt och faktiskt även lite agressiv.
    Du måste förstå att inte alla delar din åsikt, för det är just en åsikt och inte en sanning du delar med dig på detta diskussionsforum.

Såklart det är fel, eftersom det är mycket som inte stämmer där och tom lögner som jag hade extra i min bok på 80-talet.
    Ska man lära sig vad droger är, så räcker det inte studera ett fåtal.
    Det är som berätta hur alkohol fungerar, genom att studera en A-lagare på parkbänken.

Aggressiv?
    Jo, kanske lite, då du valde skriva mer sarkasm.
    Än bemöta på ett hövligt sätt.
    Kan inte hjälpa mitt sätt och skriva, så har jag skrivit i 30år och inte så lätt att rätta till.
    Är nått oklart för dig, så är det inte svårare än att fråga.

(det är inte du som skriver i varje inlägg, att du blir mobbad och att alla är otrevliga som inte har din syn på droger?)

• Anonym (.)
    Carnitas skrev 2014-12-19 18:46:23 följande:

Såklart det är fel, eftersom det är mycket som inte stämmer där och tom lögner som jag hade extra i min bok på 80-talet.
    Ska man lära sig vad droger är, så räcker det inte studera ett fåtal.
    Det är som berätta hur alkohol fungerar, genom att studera en A-lagare på parkbänken.

Aggressiv?
    Jo, kanske lite, då du valde skriva mer sarkasm.
    Än bemöta på ett hövligt sätt.
    Kan inte hjälpa mitt sätt och skriva, så har jag skrivit i 30år och inte så lätt att rätta till.
    Är nått oklart för dig, så är det inte svårare än att fråga.

(det är inte du som skriver i varje inlägg, att du blir mobbad och att alla är otrevliga som inte har din syn på droger?)

Återigen hur tänker du nu?
    Du blir alltså upprörd över att jag mötte din sarkasm till en annan medlem med min sarkasm?Förstår du inte både det ologiska och ironiska i det?
    Du får alltså vara sarkastisk mot andra men ingen mot dig.

Och det är inte hur du skriver utan vad du skriver som får dig att framstå som agressiv i den här tråden.

Självklart har du rätt till din åsikt men du måste inse att åsikter inte är sanningar, för vad gör din åsikt och din upplevelse av saker mer riktig än andras?
    Att du anser att cannabis är ofarligt och att samhället gör fel som varnar och förbjuder det är alltså en sak men det är inget som du kan påtvinga andra att tycker eller något som gör att lagar förändras

Sen vet jag inte riktigt vad du menar, jag har bara skrivit ett par inlägg och inte nämnt något om någon mobbing? så jag vet inte om du blandar ihop saker eller person men oavsett vilket är jag helt emot mobbing oavsett om det sker mot de som är för droger eller emot.
    Men tyvärr verkar du inte tycka detsamma då jag ser att du i tidigare inlägg här i tråden använt dig av uttryck som "fjant polis" - återigen man behöver inte hålla med om saker men man kan avstå från påhopp på andra oavsett vem det är annars kan det mycket lätt räknas som mobbing.

Nu avstår jag faktiskt från att föra vidare diskussioner med dig då det inte leder någon annanstans än till pajkastning som inte förändrar varken din eller min åsikt om ämnet i slutänden.

Svar på tråden Spice