Anonym (.) skrev 2014-12-19 19:05:29 följande:
Återigen hur tänker du nu?
Du blir alltså upprörd över att jag mötte din sarkasm till en annan medlem med min sarkasm?Förstår du inte både det ologiska och ironiska i det?
Du får alltså vara sarkastisk mot andra men ingen mot dig.
Och det är inte hur du skriver utan vad du skriver som får dig att framstå som agressiv i den här tråden.
Självklart har du rätt till din åsikt men du måste inse att åsikter inte är sanningar, för vad gör din åsikt och din upplevelse av saker mer riktig än andras?
Att du anser att cannabis är ofarligt och att samhället gör fel som varnar och förbjuder det är alltså en sak men det är inget som du kan påtvinga andra att tycker eller något som gör att lagar förändras
Sen vet jag inte riktigt vad du menar, jag har bara skrivit ett par inlägg och inte nämnt något om någon mobbing? så jag vet inte om du blandar ihop saker eller person men oavsett vilket är jag helt emot mobbing oavsett om det sker mot de som är för droger eller emot.
Men tyvärr verkar du inte tycka detsamma då jag ser att du i tidigare inlägg här i tråden använt dig av uttryck som "fjant polis" - återigen man behöver inte hålla med om saker men man kan avstå från påhopp på andra oavsett vem det är annars kan det mycket lätt räknas som mobbing.
Nu avstår jag faktiskt från att föra vidare diskussioner med dig då det inte leder någon annanstans än till pajkastning som inte förändrar varken din eller min åsikt om ämnet i slutänden.
Absolut får man det, men då bemöter jag det också.
Och då kan det bli som du nu tyckte.
Trodde du menade mitt sätt att skriva är lite konstigt, vilket jag redan vet om.
Och inte att du menade att det var lite för mycket för dig.
Vad är det för åsikt som du anser är fel?
Så ska göra det till en sanning för dig.
Jag vet redan personliga erfarenheter inte har nått i en diskussion att göra.
Om man vill förklara hur det verkligen är.
Min fråga inom parentes, är pga jag träffat på en människa här.
Som vägrade diskutera sakfrågan, och bara berättade i hur nedsättande och dumma vi var som sa emot när personen skrev felaktigheter.
Var en fråga som du kunde helt struntat i, om du inte var denna person.
Eller svarat nej, då du inte är denna person.
Och var inget annat än en ärlig fråga, utan baktankar.
Förekommer ingen pajkastning.
Och din åsikt kan jag ändra, om du tar dig till forskning och fakta som faktiskt finns om droger.
Det innebär inte att jag säger att du ska använda droger, men att du ska veta vad det är.
Än ha en illusion att det som vi fick lära i skolan är sant.
Nu vet jag inte hur gammal du är.
Men är du som jag och gick i skolan på 80-talet.
Så har du en mycket skev uppfattning i vad droger är, då det är nästan bara osanningar om droger i samhällskunskapsboken då.
Det är bättre idag, men fortfarande väldigt illa.